کد خبر : 26760
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1397- 47: 19

ولنگاری فرهنگی در سواحل گیلان+ تصاویر

ولنگاری فرهنگی در سواحل گیلان+ تصاویر

همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش دمای هوا مردم اشتیاق بیشتری برای حضور در سواحل پیدا می‌کنند که متاسفانه این امر بروز مشکلات فرهنگی را نیز به‌دنبال دارد.

به گزارش گیلانستان، هر ساله همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان، استان گیلان به‌دلیل داشتن دریا و ساحل به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری مردم ایران تبدیل می‌شود اما این حضور بعضاً سبب بروز مشکلات فرهنگی می‌شود.

براساس شواهد عینی خبرنگار تسنیم در سواحل استان گیلان به‌ویژه ساحل منطقه آزاد انزلی عدم رعایت موازین شرعی و عدم جداسازی محل شنا بانوان و آقایان سبب اختلاط آن‌ها شده است.

متاسفانه شاهدیم بسیاری از مسافران زمانی که به استان گیلان سفر می‌کنند گویا از جمهوری اسلامی خارج شده و قوانین شرعی را زیرپا گذاشته و نوعی “ولنگاری فرهنگی” در استان و به‌ویژه در سواحل حاکم می‌شود.

عدم رعایت حجاب اسلامی و بعضاً کشف حجاب، حضور مختلط بانوان و آقایان در دریا، سگ‌گردانی در کنار سواحل و برهنه بودن آقایان در مقابل بانوان از جمله مشکلاتی است که در سواحل گیلان به چشم دیده می‌شود.

وجود چنین شرایطی در سواحل استان گیلان به‌ویژه ساحل منطقه آزاد انزلی سبب شده است تا خانواده‌های متدین و مذهبی نتوانند از دریا، این نعمت خدادادی استفاده کرده و بهره‌مند شوند.

بی‌توجهی مسئولان فرهنگی و انتظامی استان گیلان به این مشکلات فرهنگی نه تنها به نوعی نادیده گرفتن ارزش‌های اسلامی است بلکه سبب شدت گرفتن اینگونه اقدامات خلاف شرع می‌شود.

امروزه مشکل فرهنگی یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور است؛ زمانی که دولت برای رسیدگی به امور فرهنگی کمترین بودجه را در نظر گرفته و نه تنها این حوزه بلکه اکثر بخش‌های کشور را رها کرده بروز چنین ولنگاری‌هایی دور از ذهن نیست.

گیلان استانی است که ۸ هزار شهید گلگون کفن را در دوران دفاع مقدس و ۲۲ شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

استان گیلان زادگاه بزرگانی چون آیت‌الله بهجت فومنی، میرزای شفتی و آیت‌الله لاکانی، آیت‌الله رودباری و آیت‌الله احسانبخش است و سزاوار نیست که امروز چنین شرایطی در آن حاکم باشد.

در حال حاضر وضعیت سواحل استان گیلان از نظر فرهنگی به‌شدت نامناسب است و لازم است تا مسئولان فرهنگی استان و استاندار گیلان رسیدگی به این وضعیت را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار