کد خبر : 55679
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1399- 01: 18

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:

ویژه‌برنامه قصه‌های عاشورایی «در سوگِ‌ نینوا» در گیلان اجرا می‌شود

ویژه‌برنامه قصه‌های عاشورایی «در سوگِ‌ نینوا» در گیلان اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به انتشار فراخوان قصه‌های عاشورایی با عنوان «در سوگِ‌ نینوا» گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ‌ عاشورایی از اهداف اجرای این برنامه است.

به گزارش گیلانستان، اسفندیار ضیایی امروز در جمع خبرنگاران از انتشار فراخوان قصه‌های عاشورایی با عنوان «در سوگِ‌ نینوا» خبر داد و اظهار داشت: فراخوان این برنامه با مشارکت و همراهی انجمن قصه‌گویی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و ستاد اقامه‌ نماز انتشار‌ پیدا کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به موضوعات پیشنهادی برای قصه‌گویی در این برنامه بیان کرد: اقامه «نماز ظهرعاشورا»، موضوع کودکان‌ کربلا، یاران امام‌حسین(ع)، شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان و اسارت اهل‌بیت سیدالشهدا(ع) از موضوعات پیشنهادی برای قصه‌گویی است.

ضیایی نهادینه‌سازی فرهنگ‌ عاشورایی را یکی از اهداف انتشار فراخوان قصه‌های عاشورایی با عنوان «در سوگِ‌ نینوا» دانست و ابراز داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ‌ عاشورایی، انتقال آموزه‌های حسینی به‌ مخاطبان و تبیین جایگاه اهل‌بیت(ع) و یاران امام‌حسین(ع) در حماسه‌‌ کربلا از دیگر اهداف این‌ برنامه است.

وی گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال را از مخاطبان این فراخوان برشمرد و عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در این برنامه از قصه‌های حداکثر ۱۰ دقیقه‌ای خود با موضوعات مذکور به‌صورت عمودی فیلم‌برداری کرده و از طریق رایانامه به نشانی GHesegilan97@gmail.com ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به دیگر راه‌های ارسال قصه‌ها و شرکت در این فراخوان خاطرنشان کرد: ارسال قصه‌ها در پیام‌رسان‌های گپ و واتس‌آپ به شماره ۰۹۳۳۵۴۰۰۷۴۹ امکان‌پذیر است البته مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان نیز آماده دریافت‌ موضوعات است.

ضیایی بهره‌گیری از هنر‌ قصه‌گویی در ارائه‌ تصویری روشن از رخداد آگاهی‌بخش کربلا را نیز از اهداف فراخوان «درسوگِ‌ نینوا» اعلام کرد و بیان داشت: نشان دادن نقش کودکان کربلا در این حماسه‌سازی را نیز‌ می‌توان از اهداف انتشار‌ فراخوان «در سوگِ‌نینوا» برشمرد.

به گزارش تسنیم، علاقمندان برای ارسال آثار تا ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند و پس از آن در مراسمی از آثار برگزیده تجلیل‌‌ می‌شود.

دبیرخانه انجمن قصه‌گویی، اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان استان گیلان واقع در شهر رشت، میدان انتظام، کوچه نظام‌پزشکی، نیز پذیرای آثار ارسالی شرکت‌کنندگان است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار