کد خبر : 77327
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1400- 23: 10

در جلسه علنی شورای شهر رشت اعلام شد؛

پرداخت یک میلیون و پانصد هزار تومان عیدی به رانندگان شهرداری رشت

پرداخت یک میلیون و پانصد هزار تومان عیدی به رانندگان شهرداری رشت

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی به رانندگان شهرداری رشت موافقت شد.

به گزارش گیلانستان، محمد حسین واثق کارگرنیا در سی‌و‌دومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک یازدهم شعبان‌المعظم مصادف با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: امیدواریم با دلسوزی و تلاشی که در دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و خدوم ایران اسلامی مشاهده می‌شود، هر چه سریعتر مشکل اشتغال جوانان برطرف شود و ان‌شاءالله با حضور و مشارکت بیشتر جوانان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی‌، زمینه‌های رشد و بالندگی با هدف مسؤولیت‌پذیری بیشتر جوانان در آینده و در جایگاه‌های کلیدی و حساس مهیا شود.

وی با گرامیداشت ۲۲ اسفند مصادف با روز شهدا گفت: نامگذاری ۲۲ اسفند به نام روز شهدا تلنگر بجایی است تا یادمان نرود که امنیت و آرامش امروزمان را مدیون آنانی هستیم که با ایثار و رشادت برای دفاع از آب و خاک سرزمینمان سینه سپر کرده و با ایستادگی در مقابل دشمنان، اجازه ندادند حتی ذره‌ای از خاک و امنیت مردم به خطر بیفتد و یک بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان می‌کنیم و امیدواریم همه ما توفیق خدمت و رسیدن به درجه والای شهادت نصیبمان شود.

پرداخت حقوق و مزایا و مابه التفاوت عیدی پرسنل شهرداری رشت

کارگرنیا با تأکید به پرداخت به موقع حقوق و مزایای پایان سال شهرداری رشت بیان کرد: پرسنل شریف و خدوم شهرداری رشت نیز در راستای اجرای برنامه‌های تدوین شده، سالی پر تلاش را سپری کرده‌اند و ضمن تقدیر از تلاش‌های این مجموعه انتظار داریم کلیه حقوق و مزایای پایان سال تمامی پرسنل شهرداری رشت به طور کامل پرداخت شود تا خدای ناکرده پرسنل شهرداری در این ایام شرمنده خانواده‌هایشان نباشند و همچنین مابه‌التفاوت عیدی پرسنل شهرداری رشت نیز باید تا پیش از اتمام سال ۱۴۰۰ به طور کامل پرداخت شود‌.

نظارت خانواده‌ها برای عدم بروز مخاطرات جانی و مالی در چهارشنبه آخر سال

وی با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال افزود: بر اساس آئین و رسوم بر جا مانده از گذشتگان، همه ساله در چهارشنبه آخر سال شاهد برگزاری مراسم چهارشنبه سوری هستیم و انتظار داریم خانواده ها با نظارت و کنترل فرزندان خود از بروز هر گونه مشکل و خطرات جانی و مالی پیشگیری کنند تا خدای ناکرده برای نیروهای خدوم آتش‌نشان که همواره برای دفاع از شهروندان جان خود را به مخاطره می اندازند و دیگر دستگاه ها از جمله مجموعه زحمتکش درمان در شب چهارشنبه آخر سال به واسطه برخی از هیجانات و بی مبالاتی ها خطراتی ایجاد نشود.

بررسی لایحه فروش ۴۵ دستگاه خودروی سبک شهرداری رشت 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد به ارسال لایحه فروش دستگاه‌های سبک شهرداری بیان کرد: این موضوع و اقدامات پیرامون آن حائز اهمیت است و شهرداری می توانست این لایحه را چند ماه جلوتر برای بررسی به شورا ارسال کند تا خدای ناکرده به بیت المال آسیبی نرسد.

کارگرنیا با بیان اینکه فروش ۴۵ دستگاه خودروی سبک که از محل بیت‌المال شهر خریداری شده نیازمند بررسی بیشتر است، افزود: خودرویی که از نظر شهرداری رشت باید در چرخه فروش قرار بگیرد یقیناً باید پیش‌تر از این صورت وضعیت آن آماده می.شد و اینکه شهرداری رشت بخواهد هر زمان تمایل داشت چنین لوایحی را به شورا ارسال کند پذیرفتنی نیست و شورا همواره در تمام این مدت تلاش کرده است که با شهرداری همراهی داشته باشد ، اما این‌گونه اقدامات نیز قابل پذیرش نیست.

با مخالفت اعضای شورا، لایحه فروش ۴۵ دستگاه خودروی سبک شهرداری رشت برای بررسی بیشتر به صورت عادی به کمیسیون‌های تخصصی شورا ارسال شد.

پرداخت عیدی به رانندگان استیجاری شهرداری رشت 

لایحه دیگری که در جلسه شورا بررسی شد پیرامون پرداخت عیدی به رانندگان استیجاری شهرداری رشت بود که با موافقت اعضای شورای رشت مقرر شد مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی به رانندگان استیجاری شهرداری رشت پرداخت شود.

موافقت شورا با پرداخت کمک و مساعدت با خانه مطبوعات گیلان  

لایحه کمک به خانه مطبوعات گیلان در صحن شورای رشت بررسی شد و با موافقت اعضای شورای رشت مقرر شد مبلغ ۳۰ میلیون تومان به خانه مطبوعات گیلان با هدف حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهر رشت هزینه شود.

مسکوت ماندن لایحه آیین‌نامه ارزش معاملاتی ساختمان شهر رشت موضوع تبصره ۱۱ ماده صد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به این لایحه افزود: این لایحه موجب تحمیل هزینه هنگفت به شهروندان و به ویژه فعالین حوزه ساخت و ساز می‌شود.

افزایش سرسام آور قیمت در لایحه پیشنهادی شهرداری رشت

کارگرنیا با بیان اینکه در این لایحه افزایش سرسام آوری را شاهد هستیم، تصریح کرد: هر گونه افزایش قیمت باید با بررسی تمامی جوانب انجام شود و بنده پیشنهاد مسکوت ماندن این لایحه را با هدف بررسی بیشتر مطرح می‌کنم.

برخی قصد تخریب شورای ششم را دارند

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از لایحه آیین‌نامه ارزش معاملاتی ساختمان شهر رشت موضوع تبصره یازده ماده ۱۰۰ اظهار کرد: طی چند سال اخیر در این مورد شاهد افزایش قیمت نبودیم و حالا به ناگهان این بخش به طور سرسام آوری افزایش پیدا کرده و معتقدم این اقدامات با هدف تخریب شورای ششم رشت در دست انجام است و از تسلط خوب رئیس شورا و نقطه نظراتی که در این باره مطرح کرد تشکر می‌کنم.

افزایش سرسام آور قیمت مسکن با لایحه پیشنهادی شهرداری رشت

سید شمس شفیعی با بیان اینکه نباید به مردم هزینه‌های مضاعف تحمیل کنیم افزود: با این لایحه که شهرداری رشت ارسال کرده است به طور حتم افزایش قیمت مسکن نیز رقم می خورد و شورای ششم با این موضوع و تحمیل هزینه به شهروندان مخالف است.

با موافقت اعضای شورا لایحه آیین نامه ارزش معاملاتی ساختمان در شهر رشت موضوع تبصره یازده ماده صد به منظور بررسی بیشتر به مدت یک ماه مسکوت باقی ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار