کد خبر : 77369
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1400- 35: 17

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

پلاک‌کوبی منزل شهید ابوالحسن کریمی به عنوان یکی از اماکن تاریخی انقلاب اسلامی

پلاک‌کوبی منزل شهید ابوالحسن کریمی به عنوان یکی از اماکن تاریخی انقلاب اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: منزل شهید ابوالحسن کریمی (دادستان شهید انقلاب اسلامی گیلان) به عنوان یکی از اماکن تاریخی انقلاب اسلامی پلاک‌کوبی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید ابوالحسن کریمی (دادستان شهید انقلاب اسلامی گیلان) که چهارشنبه ۲۵ اسفند در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد ضمن تبریک ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر مهدی موعود(عج)، اظهار کرد: معرفی شهدای انقلاب اسلامی و تبیین شخصیت والای این شهدا برای نسل جوان جذاب و آموزنده است.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان تشنه شناخت شخصیت‌های انقلابی همچون شهید کریمی هستند، تصریح کرد: شخصیت والا و انقلابی این شهید بزرگوار الگویی مناسب برای جوانان ایران اسلامی و همه حق‌طلبان و عدالت‌خواهان جهان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به زندگی سرشار از درس و عبرت شهید کریمی اشاره کرد و افزود: این شهید برجسته انقلاب اسلامی همه عمر گرانبهای خویش را وقف خدمت به مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران کرد و در نهایت با شهادت خویش دین خود را به میهن اسلامی ادا نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری، ترور شخصیت‌های ممتاز انقلاب اسلامی را نشانه عجز و ناتوانی جریان ضد انقلاب دانست و بیان کرد: شهید کریمی مظلومانه زیست و مظلومانه به شهادت رسید لذا زیبنده نیست مراسم بزرگداشت این شهید گرانقدر نیز مظلومانه برگزار گردد.

وی از پلاک‌کوبی منزل شهید ابوالحسن کریمی (دادستان شهید انقلاب اسلامی گیلان) به عنوان یکی از اماکن تاریخی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این شهید گرانقدر در مبارزات مردم شرق گیلان به ویژه شهر لاهیجان علیه رژیم شاهنشاهی، نقش بسیار پررنگ و ویژه‌ای را ایفا می‌کرد و با انجام سخنرانی‌های روشنگرانه و همچنین پخش سخنرانی‌ها و اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) به پل ارتباطی مردم و روحانیون مبارز تبدیل شده بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه به راستی از شهید کریمی به عنوان سردار حزب‌الله گیلان یاد می‌شود، تاکید کرد: آرامش و آسایش امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌ها و مبارزات بدون چشم‌داشت شهدای انقلاب اسلامی همچون شهید ابوالحسن کریمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه شهید کریمی در کسوت‌ معلمی، حوزوی، فرمانداری و دادستانی به میهن اسلامی خدمت کرده است، تصریح کرد: شخصیت جامع و جایگاه ویژه شهید کریمی می‌طلبد که همه دستگاه‌ها و نهادها از ظرفیت و توان خود برای بزرگداشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر استفاده نمایند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید ابوالحسن کریمی (دادستان شهید انقلاب اسلامی گیلان) در شهر رشت، اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی یکی از شخصیت‌های برجسته ملی، روز ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام رضا(ع) گلسار رشت برگزار می‌گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار