کد خبر : 97709
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402- 50: 19

پوستر بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان رونمایی شد

پوستر بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان رونمایی شد

پوستر بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تحت عنوان «گیلانِ حسین بن علی» در استان گیلان رونمایی شد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی عصر امروز در آئین رونمایی از پوستر بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تحت عنوان «گیلانِ حسین بن علی» در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: تدابیر لازم برای برگزاری بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در استان، با دعوت از ۷۰۰ مداح و ذاکر پیشکسوت اهل بیت از استان‌های مختلف و برخی کشورهای اسلامی منطقه انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه این اجلاس که از روز سه شنبه ۱۱ مهرماه همزمان با ولادت باسعادت پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) بطور رسمی آغاز می‌شود، گفت: این اجلاس تا روز پنج شنبه ۱۳ مهرماه تداوم می‌یابد و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی پیش‌بینی شده تا اثری ماندگار در بستر همت مردم ولایتمدار گیلان برجای بماند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این اجلاس بین المللی روز سه شنبه ۱۱ مهر ماه در محل مجتمع فرهنگی – رفاهی زیباکنار رشت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: روز چهارشنبه نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی با مشارکت برخی از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت در مرکز استان و برخی از شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود.

 

به گفته عباسی، صبح روز پنج شنبه نیز یادواره مداحان شهید گیلان با سخنرانی حجت الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در محل گلزار شهدای رشت پیش‌بینی شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این آیین با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از مجموع توانمندی‌های بالقوه فرهنگی و مذهبی این استان ولایتمدار برای برگزاری بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اظهار کرد: این اجلاس فرصتی‌ست تا در بستر مولفه‌های فرهنگی و مذهبی این دیار که از پیشگامان تمسک به سیره‌ی آل الله به شمار می‌آیند، کاری ماندگار برای آینده خلق شود.

 

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مرکز ثقل ارادت پیرغلامان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به شمار می‌رود، گفت: بی‌شک سیدالشهداء کمک خواهد کرد تا مخلصان این راه، در روند برپایی بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت سربلند بیرون آیند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار