کد خبر : 55805
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان:

پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی پروژه تصفیه‌خانه دوم رشت؛ رودخانه گوهررود از فاضلاب پاکسازی می‌شود

پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی پروژه تصفیه‌خانه دوم رشت؛ رودخانه گوهررود از فاضلاب پاکسازی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی تصفیه‌خانه دوم شهر رشت خبر داد.

به گزارش گیلانستان، سیدمحسن حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه احداث تصفیه‌خانه دوم شهر رشت در حال حاضر چیزی حدود ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه امکان جمع‌آوری ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب فاضلاب از بستر رودخانه گوهررود فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان یکی از طرح‌های مهم این دستگاه را جمع‌آوری و اجرای طرح‌های ساماندهی فاضلاب اعلام کرد و بیان داشت: در گیلان ۱۱ پروژه اجرایی فاضلاب داریم که عمدتاً در مراکز شهرستان‌ها در حال انجام هستند که پروژه فاضلاب شهری شهر رشت یکی از این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

حسینی احداث تصفیه‌خانه‌ای به ظرفیت ۶۳ هزار متر مکعب در رشت را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه تا ۹۰ هزار متر مکعب قابلیت ارتقاء دارد افزود: یک تصفیه‌خانه دیگر هم در جنوب رشت با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در حال ساخت است که خطوط انتقال آن فاضلاب را جمع‌آوری و به سمت این تصفیه‌خانه هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سایر مناطق شهر رشت و بر اساس طرح‌های تعریف شده پروژه‌ها در حال انجام بوده و مرحله به مرحله تکمیل می‌شوند تصریح کرد: با توجه به اینکه تصفیه‌خانه شهر رشت راه‌اندازی شده تمام پروژه‌هایی که در چند ساله اخیر در بخش فاضلاب در شهر رشت انجام شده‌اند به سمت این تصفیه‌خانه هدایت می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان تکمیل ساخت و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه دوم شهر رشت را هدف دیگر این شرکت اعلام کرد و بیان داشت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه امکان جمع‌آوری ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب فاضلاب از بستر رودخانه گوهررود فراهم می‌شود که پس از تصفیه به سمت رودخانه زرجوب منتقل می‌شود.

حسینی پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه دوم شهر رشت را در مجموع ۵۶ درصد ذکر کرد و با تأکید بر اینکه کارهای ساختمانی این طرح به پایان رسیده است اظهار داشت: خرید تجهیزات الکترومکال و برقی این تصفیه‌خانه باقی مانده و تمام تلاش ما این است که بتوانیم تا هفته دولت سال آینده این تصفیه‌خانه فاضلاب را در مدار قرار دهیم.

وی یکی از کارکردهای بسیار خوب پروژه تصفیه‌خانه دوم شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و در تشریح بیشتر این مطلب خاطرنشان کرد: با این پروژه با توجه به شهرک‌هایی که در اطراف رودخانه گوهررود قرار دارند نسبت به جمع‌آوری فاضلاب آن‌ها اقدام می‌شود و در پایان این کار رودخانه گوهر رود رشت از فاضلاب پاکسازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در مورد جمع‌آوری فاضلاب فاز دوم مسکن مهر شهر رشت نیز اطلاعاتی ارائه داد و با بیان اینکه انجان این کار به دو بخش تقسیم شده است گفت: فاز نخست این طرح به ۵ هزار متر لوله‌گذاری نیاز داشت که ۹۹ درصد آن انجام شده است و با پایان سایر کارهای تکمیلی به زودی بهره‌برداری می‌شود.

حسینی با تأکید بر اینکه برای بخش دوم طرح جمع‌آوری فاضلاب فاز دوم مسکن مهر رشت هم شرکت آبفای برای آغاز عملیات اجرایی آن هم‌اینک در حال تأمین اعتبار است عنوان کرد: در هفته دولت امسال شرکت آب و فاضلاب گیلان در مجموع ۳۲ پروژه عمرانی را آماده افتتاح دارد که پروژه بزرگ تصفیه‌خانه گیلان هم جزء همین‌ طرح‌ها است.

وی اعتبار ساخت و تکمیل این تعداد طرح و پروژه را ۱۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه ۱۶۸ میلیارد تومان از این اعتبار توسط بخش خصوصی و ۲۷ میلیارد تومان هم در قالب اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی تأمین شده است گفت: در هفته دولت امسال ۱۴ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان ارتقاء فاز نخست تصفیه‌خانه بزرگ گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این تصفیه‌خانه ۶۸ درصد استان را تحت پوشش قرار می‌دهد افزود: در مجموع ۷ تصفیه‌خانه آب در بخش شهری و ۵ تصفیه‌خانه در بخش روستایی را با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال ارتقاء داده شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار