کد خبر : 100574
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402- 10: 15

استاندار گیلان مطرح کرد؛

پیشرفت ۸۴ درصدی سد پلرود رودسر

پیشرفت ۸۴ درصدی سد پلرود رودسر

استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت ۸۴ درصدی سد پلرود گفت: این پروژه در سال آینده آبگیری خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی پیش از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از پروژه تصفیه خانه طول لات در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارندگی در گیلان ولی استان از تنش آبی بالایی برخوردار است.

 

وی افزود: برای اینکه بتوانیم مشکلات آب منطقه را برطرف کنیم از طریق قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) و نیز قرارگاه سازندگی تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم و بیش از ۷۰۰ روستا در دستور کار این تفاهم نامه قرار گرفته است.

 

عباسی بیان کرد: در شهرهای شرق گیلان مشکل تصفیه خانه داشته‌ایم تصفیه خانه راه اندازی شده میزان کدورت تا ۴۰۰ رفع می‌کند چاه‌های جایگزین حفاری و آب موردنیاز تأمین شده است و تا سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

 

استاندار گیلان با اشاره به داشتن تعدادی معارض برای سد پلرود افزود: برای حل مشکل معارض زمین‌های سد دستور داده شد که هر چه زودتر این مساله تعیین تکلیف شود.

 

وی با اشاره به احداث ۹/۵ کیلومتر جاده دسترسی به سد پلرود تصریح کرد: برای تصرف زمین‌های منابع طبیعی و قطع درختان مقرر شد که کارگروهی تشکیل شود و به اندازه تعداد درختان قطع شده به همان اندازه درخت کاشته شود و کاشت یک میلیارد درخت در کشور که مقام معظم رهبری دستور دادند سهم استان در این قضیه قابل توجه است که ما باید اجرایی کنیم.

 

وی با اشاره پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصدی سد پلرود گفت: این پروژه امسال به صورت آزمایشی آبگیری می‌شود و در سال آینده آبگیری نهایی می‌شود و تلاش شده منابع مالی آن تأمین تا اجرای پروژه با سرعت بالایی اجرایی شود.

 

عباسی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت اصلی دولت سیزدهم است و این مهم در گیلان به جد دنبال می‌شود، اضافه کرد: با افتتاح سد پلرود بخش اعظمی از مشکل آب شرب و کشاورزی منطقه حل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار