کد خبر : 94195
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402- 56: 22

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت: 

پیش بینی‌های درآمدی برای اجرای ۸ پروژه عمرانی انجام شده است

پیش بینی‌های درآمدی برای اجرای ۸ پروژه عمرانی انجام شده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به پیش بینی‌های درآمدی برای انجام ۸ پروژه در این شهر گفت: در ضوابط بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان از بخش وام در نظر گرفته شده است.

به گزارش گیلانستان، هادی رمضانی امروز شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی رشت، اظهار کرد: ایران اسلامی یکی از کشورهای جهان است که از سلاح‌های شیمیایی بیشترین آسیب‌ها را دیده است.

 

وی با اشاره به اینکه آثار ناگوار حمله شیمیایی به شهرهای مرزی ایران همچنان باقی است، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس که رژیم بعث عراق با همراهی بسیاری از دولت‌های مستکبر جهان همچون آمریکا، انگلیس، آلمان و … به قصد سیطره بر این آب و خاک وارد جنگ با کشورمان شده بود، با زیر پا گذاشتن قوانین حقوق بشر و با هدف تصاحب هر چه سریع‌تر ایران، بارها نسبت به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در مقابله رزمندگان غیور ایران اسلامی و حتی مردمان بی گناه ساکن در شهرهای مرزی کشور اقدام کرد.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: نتیجه اقدام غیر انسانی رژیم بعث عراق شهادت و مجروحیت بسیاری از رزمندگان و همچنین دیگر هم میهنان ما بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی است که توسط هواپیماهای عراقی در جبهه‌ها و شهرهای کشور سرازیر می‌شد بود و هنوز پس از گذشت سال‌ها از اتمام جنگ تحمیلی، بسیاری از رزمندگان و مردم عادی کشور عزیزمان بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی با مشکلات ریوی، پوستی و… فراوانی مواجهه هستند.

 

رمضانی با اشاره به دوازدهم تیر ماه سالروز حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران، اضافه کرد: طی این اقدام غیر انسانی آمریکا، بالغ بر ۲۰۰ نفر از هموطنان بی گناه ما به شهادت رسیدند و این اقدام بی شرمانه آمریکا که همواره به دروغ در تلاش است تا خود را مدافع حقوق بشر اعلام کند با بازتاب‌های فراوانی همراه بود و چهره خبیث آمریکا با این حرکت غیر انسانی بیش از پیش به جهانیان معرفی شد و تا ابد ننگ این حرکت بی شرمانه بر پیکره آمریکای جنایتکار ثبت شده است.

 

وی با اشاره به پیش رو بودن سالروز میلاد امام هادی و عید غدیر، افزود: زنده نگه داشتن غدیر یک وظیفه مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نایب رئیس شورای رشت، با محکوم کردن به آتش کشیدن قرآن کریم توسط افرادی معلوم الحال، بیان کرد: آنانی که دم از دموکراسی می‌زنند اجازه انجام این اقدام را داده‌اند و با پرداختن به چنین اقدامات بی شرمانه ای، حب و بغض خود را نسبت به اسلام به نمایش می‌گذارند و کشور سوئد آگاه باشد که جواب مسلمانان نسبت به توهین آنان بسیار کوبنده است.

 

«سید شمس شفیعی» عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه دو فوریتی اجرای ۸ پروژه عمرانی، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت ۵۹ درصد عمرانی و ۴۱ درصد جاری تدوین شده است و برای ۸ پروژه‌ای که مطرح شده است یک هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

 

وی با بیان اینکه ۸ پروژه عمرانی مهم با حضور شهردار جوان، متخصص و توانمند برنامه ریزی و در جلسه امروز شورا به رأی گذاشته می‌شود، افزود: این ۸ پروژه قرار است در مسیرهایی همچون گلباغ نماز، حمیدیان و… اجرایی طی مدت زمان ۱۸ الی ۲۴ ماهه به اتمام برسد.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به برخی دیگر از پروژه‌های مصوب شهرداری رشت، بیان کرد: این ۸ پروژه جدای از پروژه‌هایی همچون بازگشایی میدان سرگل و… است.

 

شفیعی با تاکید به اینکه پیش بینی‌های درآمدی برای این ۸ پروژه انجام شده است، گفت: در ضوابط بودجه سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان از بخش وام نیز در نظر گرفته شده است و بنده به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تضمین می‌کنم که خارج از بودجه مصوب، منابع درآمدی دیگری نیز داریم و یکی از آنها از محل تبدیل تخریب به جرایم است که اخیراً وزارت کشور درباره آن مصوبه‌ای صادر کرد و همچنین از محل ارزش افزوده نیز بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش اعتبار داریم.

 

وی با اشاره به دیدار با رئیس برنامه و بودجه گیلان با حضور کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و شهردار رشت، افزود: بر اساس وعده رئیس برنامه و بودجه گیلان، ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای این بخش در نظر گرفته می‌شود تا در روند اجرای پروژه‌ها تسریع شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار