کد خبر : 58064
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399- 45: 10

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان:

پیکر شهید گیلانی دوران دفاع مقدس پس از ۳۵ سال شناسایی شد

پیکر شهید گیلانی دوران دفاع مقدس پس از ۳۵ سال شناسایی شد

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان از شناسایی پیکر شهید گیلانی دوران دفاع مقدس پس از ۳۵ سال خبر داد.

به گزارش گیلانستان، غلامرضا امیری، از شناسایی پیکر شهید تازه تفحص‌شده گیلانی خبر داد و اظهار داشت: این شهید دوران دفاع مقدس اهل روستای شیخ محله اسالم تالش بوده که سال ۶۴ در آبادان به‌شهادت رسید و تا امروز جاویدالاثر بود و پیکر مطهرش پس از ۳۵ سال به دیارش بازمی‌گردد.

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان با بیان اینکه زمان و چگونگی تشییع پیکر مطهر این شهید متعاقباً اعلام می‌گردد خاطرنشان کرد: نام ای شهید “فرمان پوریعقوب است که در جنگ تحمیلی سرباز لشکر ۲۱ حمزه بود و به فیض شهادت نائل آمد.

امیری با اشاره به شناسایی پیکرهای مطهر شهدا و اثرات معنوی تشییع پیکر شهدا در سطح شهرها و محلات خاطرنشان کرد: هر از گاهی که دلهای ما آلوده می‌شود این شهدا می‌آیند تا روح معنوی تازه‌ای به سطح خیابان‌ها، شهرها، محلات و دل‌های ما ببخشند.

وی ایستادگی و مقاومت را بزرگترین پیام شهدا به نسل حاضر و مردم دانست و بیان کرد: این شهدا در لباس یک بسیجی، پاسدار، ارتشی، ناجا یا مرزبانی در بحبوحه‌ای از تاریخ که بسیاری از کشورهای دنیا با حمایت صدام، جنگ را به ما تحمیل کردند، این شهدا با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادند.

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان با بیان اینکه امروز هم با جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمن مواجه هستیم خاطرنشان کرد: این شهدا آمدند تا به ما بگویند که ما ایستادیم و شما هم امروز برای حفظ اسلام بمانید و ایستادگی کنید.

امیری با اشاره به برگزاری ۱۱ یادواره شهدا از ابتدای امسال به‌صورت مجازی و رسانه‌ای در گیلان ابراز داشت: امروز همه باید بتوانیم به وصیتنامه‌های شهدا که نکاتی مانند پشتیبانی از ولایت، گوش به فرمان امام بودن، احترام به بزرگتر و رعایت حجاب را به ما گوشزد کردند عمل کنیم و از آنها درس بگیریم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار