کد خبر : 76895
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400- 05: 11

چماچار در رتبه اول کانون‌های برتر/ ابتکارات کانون امیرالمومنین(ع) در جذب جوانان

چماچار در رتبه اول کانون‌های برتر/ ابتکارات کانون امیرالمومنین(ع) در جذب جوانان

کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) روستای چماچار ماسال در گروه اول بالای ۱۹ هزار امتیاز قرار گرفته و به‌عنوان برترین کانون مساجد استان گیلان شناخته و به عنوان کانون‌های برتر کشور انتخاب شد.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله پایگاه‌های فعال در جوار خانه‌های خدا هستند که توانسته‌اند در جذب اقشار مختلف به فعالیت‌ها و برنامه‌های مسجدی، نقش مهم و موثر ایفا کنند.

کانون فرهنگی هنری «امیرالمومنین(ع)» مسجد امام حسین(ع) واقع در روستای چماچار شهرستان ماسال از کانون‌های مساجد روستایی فعال است که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی، هنری توانسته گام اثرگذاری در رونق خانه‌ خدا بردارد.

این کانون در بخش امتیازی در گروه اول بالای ۱۹ هزار امتیاز قرار گرفته و به‌عنوان برترین کانون مساجد استان گیلان شناخته و به عنوان کانون‌های برتر کشور انتخاب شد. اکنون برای اینکه با برنامه‌های این کانون بیش از پیش آشنا شویم به سراغ مدیر کانون که از روحانیون این منطقه هستند رفته‌ایم که در ادامه گزارش به آن می‌پردازیم؛

حجت‌الاسلام«مهدی قربانی» با بیان اینکه «فهما» فرصت ویژه‌ای برای دیده شدن بچه‌های مسجد که در بسیاری از اتفاقات فرهنگی و تاثیرگذار کشور جریان ساز هستند، است اظهار کرد: در کانون فرهنگی امیرالمومنین(ع) مسجد امام حسین(ع) چماچار برای همه طیف‌ها و ذائقه‌ها برنامه داریم و با هر کسی با زبان خودش سخن می‌گوییم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امیرالمونین(ع) مسجد امام حسین(ع) چماچار با اشاره به عضویت و همراهی ۱۴۹ نفر با برنامه‌ها و طرح‌های کانون افزود: این اعضاء و فعالان در حوزه‌های مختلف با کانون همراه هستند که ویژه‌ترین آن توسعه فرهنگ کمک به محرومان است.

وی با بیان اینکه حضور همراه با هدایت و راهبری بچه‌های مسجد در عرصه های مختلف می تواند منشا برکات بسیار باشد گفت: ارتباط قوی با اعضای کانون و برگزاری نشست‌های مختلف سبب فعال بودن این کانون شده است.

حجت‌الاسلام قربانی با بیان اینکه برای انجام کارهای مختلف اعضای کانون کادرسازی شده‌اند تصریح کرد: تقویت کلاس‌های مذهبی (قرآن و نهج البلاغه و…)، نشست‌های بصیرتی و کلاس های آموزش درسی با محوریت مسجد از دیگر برنامه‌‌ها است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امیرالمونین(ع) مسجد امام حسین(ع) چماچار، برگزاری مسابقات قرآنی، ورزشی، کتابخوانی و… و اهدای جوایز به اعضاء جهت افزایش نشاط، انگیزه و روحیه کاری را از دیگر برنامه‌های این مسجد عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: چک کردن روزانه اخبار فهما از کانال مربوطه، توجه و اولویت بندی قسمت های امتیاز آور در فهمای ۱۴۰۰، حمایت از کسب و کار فرهنگی (خوشنویسی) و اطلاع رسانی به موقع اخبار به اعضای کانون جهت شرکت در مسابقات فهما و تاکید بر تکمیل کردن پروفایل و عضویت در کانال فهما در ناحیه کاربری برای هر عضو از دیگر برنامه‌هایی است که انجام شده تا حائز رتبه نخست شویم.

حجت‌الاسلام قربانی اظهار کرد: ایجاد گروه مجازی برای پیشبرد فعالیت ها و ارسال مستندات به موقع در ناحیه کاربری بچه‌های مسجد توسط مدیر کانون و پیگیری آن توسط تماس با استان از دیگر کارهای ما در فهما بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امیرالمونین(ع) مسجد امام حسین(ع) چماچار افزود: اگر به دنبال خروجی مثبت از مساجد هستیم باید برنامه‌های فرهنگی تربیتی مستمر و مداوم در مساجد داشته باشیم.

وی گفت: ما در کانون مسجدمان همین برنامه مستمر را اجرا کرده‌ایم یعنی مطابق با فصول مختلف سال برنامه‌های تربیتی فرهنگی مستمری طراحی و اجرا می‌کنیم.

گفتنی است، با گشت و گذاری در محله چماچار شاندرمن و گفت‌وگو با مردمان منطقه متوجه شدیم که حضور امام جماعتی که مدیر کانون فرهنگی هنری هم است باعث رونق مسجد شده زیرا با ارتباط تنگاتنگی که با جوانان و مردمان محل دارد انها را جذب مسجد و برنامه‌های آن کرده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار