کد خبر : 101162
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402- 31: 18

چهار کتابخانه عمومی در گیلان گشایش یافت

چهار کتابخانه عمومی در گیلان گشایش یافت

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از بازگشایی چهار کتابخانه عمومی در شهرهای لاهیجان، املش، شفت و رشت در هفته پژوهش خبر داد و افزود: راه اندازی این کتابخانه‌ها در راستای اجرای سیاست های توسعه کیفی و کمی کتابخانه های عمومی و ترویج کتابخوانی و تسهیل دسترسی افراد جامعه به این ظرفیت ها انجام شد.

به گزارش گیلانستان، یاسر تقوی روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از این کتابخانه‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین آنها کتابخانه عمومی زنده یاد فیض لاهیجان بود که امروز با هزینه کرد هشت میلیارد ریال بازگشایی شد

 

وی عنوان کرد: این هزینه فقط صرف تجهیز و تامین استانداردهای کتابخانه ای شامل؛ میز، صندلی، قفسه های کودک و نوجوان، ایجاد محوطه سبز، منابع کتابخانه ای، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، ایجاد بخش VIP و امکانات رفاهی آن انجام شد.

 

وی اضافه کرد: فضای این کتابخانه با زیربنای ۳۴۴ متر مربع در سه طبقه در سال ۱۳۸۷ توسط زنده یاد فیض لاهیجان به مجموعه کتابخانه های عمومی استان برای بهره مندی مردم شهرستان لاهیجان اهدا شده است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: کتابخانه عمومی امام علی (ع) کلاشم شهرستان شفت نیز مجموعه دیگری بود که امروز بازگشایی شد و با افتتاح بخش کودک این کتابخانه نیازهای مطالعاتی مردم بویژه کودکان این منطقه تامین می‌شود.

 

وی بهره برداری از کتابخانه مدرسه مهد دانش مزین به نام زنده یاد استاد هوشنگ ابتهاج در رشت را هم پروژه دیگر اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این هفته عنوان کرد و افزود: کتابخانه آیت الله ربانی املشی بعنوان پنجمین کتابخانه عمومی مادر و کودک استان گیلان در شهر املش نیز همزمان با هفته پژوهش آماده شده است.

 

تقوی تصریح کرد: رسالت مهم مجموعه کتابخانه های عمومی ایجاد بسترهای استاندارد مطالعه برای حضور اقشار مختلف مردم است.

 

وی مهترین هدف مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دوره جدید را بهسازی و شاداب سازی کتابخانه های عمومی در سراسر استان و ایجاد ظرفیت های جدید در این مجموعه ها عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه بخش مطالعه ویژه و گروهی در کتابخانه ها کارکردهای مختلفی از جمله استفاده پژوهشگران دارد، افزود: ایجاد این بخش های ویژه در کتابخانه های عمومی هدف سراسر استان از برنامه های جدید این نهاد است.

 

تقوی ابراز امیدواری کرد: بزودی مراحل تکمیل کتابخانه های عمومی در دست احداث در گیلان نیز به اتمام رسد تا به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد فضاهای مطالعاتی و بهبود بسیاری از شاخص های مطالعاتی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار