کد خبر : 105460
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 1403- 20: 13

مصوبه‌ای که ۱۳ ساله شد!

چه خبر از سایت بزرگ نفتی رودسر/ پروژه‌ای که سال ۱۴۰۰ باید به بهره برداری می‌رسید!

چه خبر از سایت بزرگ نفتی رودسر/ پروژه‌ای که سال ۱۴۰۰ باید به بهره برداری می‌رسید!

از کلنگ‌زنی احداث سایت نفتی سردار جنگل رودسر ۱۳ سال می‌گذرد!

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان، استان گیلان تنها استان کشور بوده که به دلیل ضعف حاد مدیریت اجرایی در تمامی سطوح به مصوبات مهم دولت‌ها پشت کرده و در حالیکه بیکاری بزرگترین معضل این استان است، طرح‌ها و قوانین مصوب اشتغال‌زا در گیلان سالهاست بر زمین مانده!

 

سرویس اقتصادی گیلانستان در قالب پرونده ویژه به بررسی چند مصوبه مهم بر زمین مانده نموده که مصوبه احداث سایت نفتی سردار جنگل رودسر در شرق گیلان از جمله این مصوبات است‌.

 

زمزمه های احداث سایت نفتی در رودسر از اواسط سال ۸۹ شنیده شد. نماینده وقت شهرستان در مجلس شورای اسلامی در آن زمان از پیگیری احداث این سایت عظیم در دریای کاسپین خبر داد و روند پیگیری و کلنگ آغازین این سایت در دی ماه سال ۹۰ با حضور وزیر نفت دولت دهم و مسئولیت مهدی سعادتی استاندار وقت به زمین زده شد.

 

پس از کلنگ زنی مقرر شد بهره برداری از این سایت تا ۱۰ سال بعد یعنی سال ۱۴۰۰ نهایی شود. میدان در عمق ۷۰۰ متری قرار دارد و با اکتشافاتی که انجام شده تخمین وجود حداقل ۲ میلیارد بشکه نفت در آن حتمی است.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس هشتم مرداد ۸۸ از تایید ساخت سایت نفت خزر در شهرستان رودسر خبر داد.

 

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ایجاد تداخل بین راه گردشگری حسن رود به رودسر و زمینی که برای ساخت سایت نفتی تعرفه شده را مهمترین مانع اجرای این پروژه دانست و افزود: برای ساخت سایت نفتی در عرصه تایید شده نیازمند تغییر مسیر مطالعاتی راه گردشگری بوده و این مهم در حال پیگیری است.

 

نماینده وقت رودسر و املش ادامه داد: هم ‌اکنون سهم کشور از ذخایر نفت و گاز در دریای خزر بسیار محدود است که با اکتشاف و بهره ‌برداری‌ سهم برخورداری ایران چشمگیر خواهد شد.‌

 

حالا اسدالله عباسی استاندار گیلان بوده و بارها در کسوت استانداری خبر از اقدامات جدی در خصوص راه‌اندازی عملیات اجرایی سایت نفتی گیلان داده ولی چشمها همچنان در انتظار است…

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار