کد خبر : 84524
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401- 45: 10

در چهاردهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان گیلان مطرح شد:

کارآفرینی و اتکا به تولید داخل موثرترین پاسخ به تحریم های غرب است

کارآفرینی و اتکا به تولید داخل موثرترین پاسخ به تحریم های غرب است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: موضوع کارآفرینی و اشتغال وقتی با خلاقیت و نوآوری همراه شود به یکی از محورهای رشد و توسعه کشور و اهرم مقابله با جنگ اقتصادی تبدیل خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، چهاردهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان گیلان به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، مدیرکل صمت استان، رییس کانون کارفرمایان استان، رییس و اعضای هیات مدیره کانون کارآفرینی گیلان، معاونین و مدیران برخی از دستگاه های اجرایی و روسا و نمایندگان دانشگاه ها و مراکز علمی و جمعی از کارآفرینان برگزار شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در این مراسم گفت: موضوع کارآفرینی و اشتغال وقتی با خلاقیت و نوآوری همراه شود به یکی از محورهای رشد و توسعه کشور و اهرم مقابله با جنگ اقتصادی تبدیل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه توجه به موضوعات تولید، اشتغال و کارآفرینی در دهه اخیر از سوی مقام معظم رهبری تکرار و تاکید شده است تصریح کرد: کارآفرینی و اتکا به تولید داخل موثرترین پاسخ به تحریم های غرب است.

 

سیاوش آقاجانی در ادامه به نحوه انتخاب کارآفرینان برتر اشاره کرد و گفت: از مجموع ۷۲۰ کارآفرین واجد شرایط، ۴۲۰ نفر وارد فرآیند داوری شدند و طی سه مرحله داوری توسط چهار نفر از اساتید دانشگاهی از داخل و خارج استان در نهایت یازده نفر به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدند.

 

وی با بیان اینکه در جمع کارآفرینان برتر استان از بخش تعاون و تعاونگران برتر ملی نیز حضور دارند افزود: در ارزش یابی کارآفرینان برتر موضوعاتی نظیر خلاقیت، نوآوری، صادرات، فروش، محیط زیست و… لحاظ شده است.

 

آقاجانی با بیان این مطلب اضافه کرد: برای اولین بار پیشنهاد دادیم تا موضوع صیانت از نیروی کار شامل مواردی نظیر ایمنی، حقوق و دستمزد و امنیت شغلی نیز به عنوان یکی از محورهای ارزیابی کارآفرینان در نظر گرفته شود.

 

وی تصریح کرد: کارآفرینی یک موضوع مقدس است و نباید صرفا جنبه های مالی و مادی آن را در نظر گرفت بلکه جنبه های انسانی و معنوی آن نیز بسیار حایز اهمیت است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در بخش پایانی سخنان خود از تغییرات ایجاد شده در اساسنامه و ساختار کانون کارآفرینان و تغییر نام آن به کانون کارآفرینان برتر خبر داد و افزود: انتخابات اعضای هیات مدیره این کانون در کوتاه ترین زمان با دعوت از همه کارآفرینان برتر در سال های اخیر برگزار خواهد شد.

 

اسحاقی نیز در این مراسم سلیقه ای عمل کردن برخی از دستگاه ها را در اجرای ضوابط مانع حرکت کارآفرینان دانست و تاکید کرد: در سیستم اداری نیازمند یک انقلاب اداری هستیم.

 

وی با بیان اینکه نباید برای کارآفرین مانع تراشی کنیم گفت: عزم دولت سیزدهم برای اصلاح ساختارها و کاهش بروکراسی اداری جدی است و ما نیز در استان مصمم هستیم در سایه تعامل و هم اندیشی با کارآفرینان که بهتر از هرکسی به موانع و مشکلات خود آگاه هستند؛ مسیر را برای فعالیتشان هموار کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در ادامه خطاب به کارآفرینان گفت: شما صاحبان فکر و اندیشه هستید و با خلق ثروت، رونق بازار را فراهم می کنید لذا باید حمایت شوید.

 

اسحاقی با بیان این مطلب یادآور شد: عزم استاندار برای رفع مشکلات شما جدی است و راغب هستیم دیدار و جلسات با شما فقط محدود به مناسبت ها و همایش ها نباشد و طی نشست های بیشتر و خصوصی تر در استانداری به موانع و مشکلات شما بپردازیم.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود کارآفرینان را به جان آفرینان توصیف کرد و افزود: شما برای جوانان مستعد ریل گذاری میکنید و باعث می شوید به مسیر درست هدایت شوند.

 

اسحاقی همچنین با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر و تاثیر ایده های نو در رشد و توسعه کشور ها تاکید کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری هر فعالیت شما باید پیوست دانش بنیانی داشته باشد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان اضافه کرد: آموزش کارآفرینی را در مسیر راه فراموش نکنید چراکه آموزش؛ افروختن شوق است.

 

اسحاقی تاکید کرد: از کانون کارآفرینان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار دارم آموزش کارآفرینی را جدی بگیرند و انگیزه ایجاد کنند برای افرادی که می توانند شغل ایجاد نمایند.

 

وی تصریح کرد: برای ایجاد و گسترش فرهنگ کارآفرینی باید از ریشه های فرهنگ جامعه که آموزش است بهره برد.

 

اسحاقی در بخش پایانی سخنان خود گفت: دولت نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدف گذاری کرده است و تکلیف گیلان نیز رشد ۷/۹ درصدی می باشد که براین اساس کمیته ای در استان جهت شناسایی و بهره برداری از همه فرصت ها و ظرفیت ها در شهرها و روستاهای استان تشکیل شده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان این مطلب از کارآفرینان خواست تا دولت را در راستای ارتقای نرخ رشد اقتصادی و بهره وری استان یاری نمایند.

 

در ادامه نوغانی یکی از اعضای هیات مدیره کانون کارآفرینی استان به بیان مسایل و مشکلات کارآفرینان پرداخت.

 

در پایان از یازده کارآفرین برتر استان گیلان تقدیر شد.

 

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم، مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی به شهردار رضوانشهر به عنوان اولین شهرداری که در استان و کشور این مجوز را اخذ کرد، اهدا شد.

 

این مرکز اقدام به مشاوره به سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در شهرستان رضوانشهر خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار