کد خبر : 100123
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402- 20: 18

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

کانون پرورش فکری پاسخگوی نیازهای پنهان نظام آموزشی کشور است

کانون پرورش فکری پاسخگوی نیازهای پنهان نظام آموزشی کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر افزایش تعامل و همگرایی مسئولان فرهنگی گفت: کانون پرورش فکری پاسخگوی نیازهای پنهان نظام آموزشی کشور است.

به گزارش گیلانستان، محمد حسین رمضانی در دهمین نشست هماهنگی مدیران کل آموزش و پرورش گیلان با مؤثر توصیف کردن هم‌نشینی مسئولان فرهنگی و افزایش تعامل و هم گرایی تاکید کرد و گفت: این نشست‌ها به ریل‌گذاری مسیر هم‌گرایی و برادری کمک می‌کند.

 

رمضانی به اثربخشی برگزاری این نشست‌ها در «بازشناسی ظرفیت‌ها» و «بهره‌گیری از توان‌مندی‌های متقابل» اشاره کرد و افزود: برای ترسیم نقشه راه و چشم انداز فعالیت های مشترک، برنامه های هدف‌مند ضرورت دارد.

 

وی با اشاره به نیازهای آشکار و پنهان مجموعه‌های فرهنگی و قابلیت های گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: لازم است ضمن بازشناسی و بهره گیری از ظرفیت های این مجموعه، برای ارایه «سفارش کار فرهنگی» به کانون برنامه ریزی‌کنیم.

 

رمضانی بر لزوم شناسایی هر چه بیشتر نیازهای پنهان مجموعه‌های آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: رشد انسانی و پیشرفت انسانیت، از اهداف نظام‌آموزشی کشور است و برای رشد انسانی، آشناسازی مخاطبان با ارزش‌های انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب، نیازمند کانون و فعالیت‌های خلاقانه این مجموعه هستیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش اضافه کرد: فعالیت‌های مبتنی بر «کنش‌گری»، نقش به سزایی در پذیرش نسل کودک ونوجوان دارد و فعالیت های کانون پرورش فکری با تکیه بر این اهداف، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از گروه‌های جهادی در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی ادامه داد: بهره گیری از دانش و تخصص اولیای دانش آموزان مدارس نیز سازنده است و بر لزوم معرفی همیار فعال در عرصه‌های مختلف و نقش آفرینی آنان در مدارس اشاره کرد.

 

افتتاح ۲۰ مجموعه آموزشی همزمان با دهه مبارک فجر

 

«علی دقیق» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان نیز با مهم و اثر بخش توصیف کردن برگزاری این نشست‌ها، به تشریح روند برنامه های این اداره کل پرداخت و گفت: در همین ارتباط، به اولویت اداره کل نوسازی در جهت افتتاح ۲۰ مجموعه آموزشی همزمان با دهه فجر سال جاری اشاره و از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تعمیر و تجهیز سیستم گرمایشی مدارس اشاره کرد.

 

وی به تشریح اقدامات این مجموعه، جمع آوری بخاری های نفتی و گازسوز مدارس استان گیلان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با همکاری آموزش و پرورش گام های موثری برداشته‌ شده و گیلان از استان‌های پیشتاز در این عرصه است.

 

دقیق با بیان اینکه استفاده از تجهیزات مناسب و استاندارد در سیستم گرمایشی مدارس و ادامه‌یافتن این روند مطلوب، نیازمند سرویس و نگهداری است، افزود: برای حفظ و ارتقای این ظرفیت ها برنامه ریزی انجام می گیرد.

 

وی از اختصاص بودجه برای تعمیر و تجهیز مدارس در سطح استان خبر داد و ادامه داد: این اداره کل برای دریافت مجوز جهت بهسازی پردیس شهیده بنت‌الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان در تلاش است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار