کد خبر : 48177
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اسفند 1398- 28: 18

رئیس پلیس راه گیلان:

کرونای جاده‌ای بسیار کشنده‌تر از ویروس کرونا

کرونای جاده‌ای بسیار کشنده‌تر از ویروس کرونا

رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: کرونای جاده‌ای بسیار بی‌رحم‌تر و کشنده‌تر از ویروس کرونا است.

به گزارش گیلانستان سرهنگ حسین محمدپور در گفت‌وگویی با خبرنگاران، در تشریح این خبر اظهار کرد: ویروس کرونا در یک هفته اخیر با ورود به کشور موجب ایجاد حساسیت‌های زیادی در بین مردم و دستگاه‌های دولتی و خصوصی شده است به نحوی که تمام دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی به صورت آماده باش در حال خدمات رسانی ۲۴ ساعته هستند.

این مقام انتظامی افزود: ویروس کرونا بیشتر برای افراد بالای ۵۰ سال و یا بیماران قلبی و عروقی خطرناک‌ است در حالی که یک کرونای خاموش به نام کرونای جاده‌ای بسیار بی‌رحم‌تر و کشنده‌تر از ویروس کرونای جدید است که به هیچکس در هر سن و مقامی رحم نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا از بدو ورود تاکنون تعداد معدودی را به کام مرک کشانده، ادامه داد: این درحالی است که در یک هفته اخیر بر اثر تصادفات ۲۷۴۹ نفر در کشور مجروح و ۱۲۹ نفر فوت کرده‌اند و در این بازه زمانی در گیلان ۱۸۷ نفر مجروح و ۴ نفر بر اثر وقوع سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه حساسیت دستگاه‌ها به ریشه کنی این کرونای مزمن یا همان تصادفات جاده‌ای همچنان پایین است، تصریح کرد: جای تأمل دارد که در بازه زمانی موصوف آموزش رعایت اصول بهداشتی سهم زیادی از زمان رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی را به خود اختصاص داده اما این میزان زمان اختصاص یافته برای کاربران ترافیک به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی بسیار ناچیز و فقط در یک برنامه ۱۵ دقیقه‌ای خلاصه می‌شود.

رئیس پلیس راه استان گیلان با طرح این سوال که به نظر شما ویروس کرونای جدید خطرناک‌تر است یا کرونای جاده‌ای گفت: با نگاه به آمار ۱۰ ماه گذشته در کشور شاهد مجروح شدن ۳۰۷ هزار و ۳۳۳ نفر و فوت ۱۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی هستیم و این آمار در استان گیلان به ۴۹۰ نفر فوت و ۱۱ هزارو ۶۷۳ نفر مصدوم رسیده است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار