کد خبر : 60622
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آذر 1399- 01: 18

فرمانده انتظامی آستارا:

کشف محموله های دام و طیور قاچاق در آستارا

کشف محموله های دام و طیور قاچاق در آستارا

فرمانده انتظامی بندر مرزی آستارا از کشف چندین محموله قاچاق دام و طیور از مبادی ورودی مرزی و بین استانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ”محمد نمازی”، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی مستقر در اداره کل گمرک شهرستان، در راستای برخورد با قاچاق و کنترل کالا و اقلام فاقد مجوز، نسبت به پایش خودروی‌ها باری اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از دو دستگاه کامیون ۳۶ تن انواع میگو فاقد مجوز حمل را کشف شد، ادامه داد: برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله، ۴۰ میلیارد ریال است و رانندگان ۳۹ و ۴۰ ساله به همراه محموله کشف شده به اداره گمرک بندرآستارا ارجاع داده شدند.

کشف یک تن ماهی فاقد مجوز حمل

فرمانده انتظامی آستارا در ادامه با اشاره به اینکه مأموران ایست و بازرسی سه راه قلعه در راستای کنترل خودروی های عبوری نسبت به پایش مسیر آستارا به اردبیل اقدام کردند و در این مسیر به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، یک تن ماهی فاقد مجوز حمل کشف شد.

وی از معرفی متهم ۲۵ ساله این پرونده به مرجع قضائی و تحویل ماهی‌های کشف شده به اداره دامپزشکی خبر داد و خاطر نشان کرد: ارزش این محموله بنابرنظر کارشناسان، ۶۴۰ میلیون ریال می باشد.

کشف دو محوله گوسفند قاچاق

سرهنگ نمازی در بخش دیگر سخنان خود از کشف دو محموله گوسفند فاقد مجوز حمل خبر داد و توضیح داد: مأموران انتظامی در این محور به دو دستگاه خودرو وانت نیسان دیگر مشکوک شدند که پس از توقف و بررسی‌های به عمل آمده، در مجموع ۳۵ رأس گوسفند زنده فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

وی به معرفی متهم ۳۳ ساله و ۵۰ ساله این پرونده به مراجع قضائی و تحویل دام‌های کشف شده به اداره دامپزشکی اشاره کرد و یادآور شد: ارزش این دو محموله یک میلیارد و  ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۸۰ قطعه پرنده زینتی قاچاق

فرمانده انتظامی آستارا در تشریح جزئیات این خبر، تصریح کرد: مأموران ایست و بازرسی سه راه قلعه در انجام وظایف خود در محور ورودی به استان، به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۸۰ قطعه انواع پرنده زینتی قاچاق کشف شد، افزود: در این راستا متهم ۵۰ ساله دستگیر و برای سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی اضافه کرد: بنابر نظر کارشناسان، ارزش این پرندگان کمیاب، ۵۵۰ میلیون ریال است که به اداره محیط زیست شهرستان بندرآستارا تحویل و خودرو سمند نیز توقیف شد.

کشف بیش از ۳۰ هزار عدد تخم‌مرغ فاقد مجوز حمل

سرهنگ محمد نمازی، در این خصوص بیان کرد: مأموران انتظامی ایست و بازرسی سه راه قلعه در اقدامی دیگر، به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مشکوک شد و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۰ هزار و ۶۰۰ عدد تخم‌مرغ فاقد مجوز حمل کشف شد، یادآور شد: متهم ۳۷ ساله این پرونده به مرجع قضائی معرفی و تخم‌مرغ‌های کشف شده به اداره دامپزشکی ارجاع شد.

وی افزود: کارشناسان ارزش این محموله را ۳۶۰ میلیون ریال اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرزی بندرآستارا در پایان با اعلام اینکه پلیس به صورت شبانه‌روزی برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند از شهروندان درخواست کرد: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

با توجه به اینکه دام و طیور قابلیت انتقال بیماری را دارند، باید با مجوز دامپزشکی حمل شوند در غیر این صورت جزء محموله‌های غیرمجاز محسوب می‌شوند .

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار