کد خبر : 45149
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398- 45: 11

گردش مالی ۲۰ هزار میلیارد تومانی در بخش کشاورزی گیلان

گردش مالی ۲۰ هزار میلیارد تومانی در بخش کشاورزی گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گردش مالی در بخش کشاورزی استان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش گیلانستان علی درجانی امروز در جلسه کشاورزی گیلان که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، گفت: تلاش داریم موجب توسعه پایدار و تولیدات سالم در بخش کشاورزی و همچنین امنیت غذایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران را می‌توان در دنیا به‌ عنوان کشوری با اقتصاد کشاورزی محور شناخت، افزود: یکی از راه‌های ضربه‌زدن به ایران که مورد توجه و برنامه‌ریزی دشمنان این آب‌وخاک هم هست حوزه کشاورزی است و ما نیز برنامه‌هایی برای توسعه و صیانت و حفاظت از کشاورزی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گیلان، استانی است که توسعه، اشتغال و در یک‌کلام اقتصاد آن به کشاورزی گره‌خورده است، خاطرنشان‌ کرد: گیلان استانی است که کمتر از یک درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است این در حالیست که بیش از سه و نیم درصد تولیدات کشاورزی در آن انجام می‌شود.

درجانی ادامه داد: بسیاری از محصولات بخش کشاورزی و استراتژیک در کشور در استان گیلان توسط کشاورزان این استان در حال تولید است.

وی گردش مالی در بخش کشاورزی در استان گیلان را بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: فقط از محصول برنج تولید شده در استان بیش از ۲۰ میلیون نفر از مردم ایران استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: بسیاری از محصولات مانند برنج، چای، نوغان، صنوبر و جنگل‌ها و مراتع و بسیاری از مؤلفه‌های اصلی امنیت غذایی کشور در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام /ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار