کد خبر : 96091
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402- 05: 16

گرمای گیلان فرو می‌نشیند

گرمای گیلان فرو می‌نشیند

هوای داغ و شرجی که تقریبا از ۲ هفته گذشته در گیلان مستقر شده بر اساس نقشه‌های جدید هواشناسی به مدت ۲ روز فرو می نشیند که بر این اساس از اواخر وقت فردا “جمعه” از شدت گرما در این استان کاسته می‌شود.

به گزارش گیلانستان، کارشناس هواشناسی گیلان در این باره گفت: بر اساس الگوهای هواشناسی برای امروز “پنجشنبه” و فردا “جمعه” همچنان جوی پایدار و آسمانی صاف برای استان پیش‌بینی شده‌است اما از اواخر وقت جمعه به تدریج با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار و شمالی‌شدن آن در برخی از نقاط گیلان افزایش ابر، رعد و برق و رگبار پراکنده تا پایان روز یکشنبه دور از انتظار نیست.

 

آرش نبی‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشار به صدور هشدار زرد هواشناسی برای روزهای شنبه و یکشنبه اظهار کرد: بر این اساس بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده پیش‌بینی شده‌است.

 

وی با بیان اینکه طی این مدت کاهش نسبی دما متوسط بین ۳ تا پنج درجه سلسیوس خواهیم داشت، اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۱۲ درجه سلسیوس خنک‌ترین و شهرستان صومعه‌سرا با ۳۷ درجه گرمترین دمای استان را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۸ درجه است.

 

کارشناس هواشناسی استان گیلان خاطر نشان کرد: دریا طی امروز و فردا با بیشینه ارتفاع موج بین ۱۰ تا ۴۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی و مرتبط مناسب است اما شنه و یکشنبه آینده با احتیاط مناسب است.

 

وی بیان کرد: عدم توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی از توصیه‌های هواشناسی با توجه به استقرار جریانات کم و بیش ناپایدار طی این مدت است.

 

کارشناس هواشناسی استان گیلان از شالیکاران نیز خواست تا در صورت آماده بودن محصول برنج، نسبت به برداشت و جمع‌آوری آن طی امروز و فردا اقدام کنند.

 

بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی گیلان کار برداشت برنج در ۳۰ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شد

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار