کد خبر : 101414
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402- 06: 19

استاندار گیلان در روسیه:

گیلان شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است

گیلان شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است

استاندار گیلان در سفر به روسیه گفت: گیلان شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در صدر هیأتی اقتصادی از نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری استان‌ها و جمهوری‌های این کشور بازدید کرد.

 

استاندار گیلان ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری استان‌ها و جمهوری‌های روسیه با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و روسیه اظهار کرد: اشتراکات فرهنگی زیادی بین ایران و به ویژه گیلان با استان‌های قفقاز، داغستان و اتوکیای شمالی وجود دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور شمال به جنوب در گسترش روابط ایران با روسیه افزود: خط ریلی رشت _ کاسپین _ آستارا پازل کریدور شمال به جنوب را تکمیل می‌کند و شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است.

 

استاندار گیلان با اشاره به استقبال کم‌نظیر طرف روسی در برقراری روابط با ایران از طریق این استان بیان کرد: استان‌های قفقاز، داغستان و اتوکیای شمالی از نظر فرهنگی بسیار نزدیک با گیلان هستند و این مهم آنها را به گسترش روابط با ایران و گیلان سوق داده است.

 

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی زیرساخت‌های تجاری و اقتصادی افزود: باید زیرساخت‌های تجارت در بخش‌های شیلاتی، کشاورزی و دامداری با کشورهای حاشیه خزر فراهم شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه روس‌ها به ویژه منطقه اتوکیای شمالی مشتاق سفر به ایران هستند، گفت: با افتتاح خط ریلی رشت _ کاسپین _ آستارا زمینه‌های سفرهای دو طرفه ایران و روسیه تقویت می‌شود.

 

گفتنی است، تیم اقتصادی گیلان در ادامه سفر به روسیه بعد از مسکو به آستاراخان و جمهوری داغستان سفر می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار