کد خبر : 105997
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1403- 45: 12

گیلان قطب تولید مرغ اجداد در کشور

گیلان قطب تولید مرغ اجداد در کشور

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ظرفیت اسمی تولید مرغ اجداد در کشور تولید حدود یک‌میلیون و صد هزار قطعه در سال است و گیلان با تولید ۳۰۵ هزار قطعه مرغ اجداد در سال و اختصاص ۲۸ درصد از تولید این مرغ در بازار، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ظرفیت گیلان در تولید مرغ‌های گوشتی و اجداد اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولید مرغ اجداد در کشور تولید حدود یک‌میلیون و صد هزار قطعه در سال است و گیلان با تولید ۳۰۵ هزار قطعه مرغ اجداد در سال و اختصاص ۲۸ درصد از تولید این مرغ در بازار، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش تولید مرغ اجداد در گیلان گفت: مرغ اجداد صفات زیستی ویژه و خلوص ژنتیکی بالایی دارد و به عنوان مبنا برای اصلاح و تولید نژاد‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای افزایش تولید مرغ اجداد در استان تصریح کرد: تسهیل در مقررات برای صدور مجوز‌ها، پیگیری فرآیند تولید در واحد‌های تولیدی مرغ اجداد گوشتی در استان، پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها برای توسعه و رونق تولید مرغ اجداد و تشویق متقاضیان واحد‌های مادر گوشتی برای جوجه ریزی مرغ اجداد گوشتی در این واحد‌ها به صورت تک دوره‌ای از جمله برنامه‌های این سازمان برای تقویت، پرورش و تولید مرغ اجداد در گیلان است.

محمدی گیلان را قطب تولید مرغ در کشور دانست و افزود: هرساله بخش اعظمی از مرغ‌های تولیدی در گیلان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار