کد خبر : 100924
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402- 46: 18

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان:

گیلان میزبان هفتمین دوره داوری «مهر اصالت» منطقه شمال کشور شد

گیلان میزبان هفتمین دوره داوری «مهر اصالت» منطقه شمال کشور شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از میزبانی این استان در هفتمین دوره داوری «مهر اصالت» منطقه شمال کشور خبر داد.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صنایع دستی جزو میراث ماندگار و از ویژگی‌های فرهنگی منحصر به فرد یک کشور و نشان دهنده اصالت هر قوم و ملت است.

 

وی از میزبانی گیلان در هفتمین دوره داوری مهر اصالت منطقه شمال کشور خبر داد و افزود: گیلان امسال میزبان هفتمین دوره داوری مهر اصالت منطقه شمال کشور از جمله استان‌های گیلان، مازندران، قزوین و البرز است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به جایگاه این استان در حوزه صنایع دستی بیان کرد: گیلان از سال ۸۹ تاکنون تعداد ۹۶ مهر اصالت ملی و ۷ مهر اصالت بین المللی دریافت کرده است.

 

جهانی با اشاره به جزئیات بیشتر داوری هفتمین دوره مهر اصالت در گیلان اضافه کرد: به ترتیب قزوین ۶۴ اثر، مازندران ۴۸ اثر، البرز ۲۵ اثر و گیلان ۵۲ اثر در این رویداد داوری می‌شود.

 

وی ادامه داد: داوری آثار در سه بخش استانی، ستادی و منطقه‌ای دنبال می‌شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه داوری آثار برای دریافت مهر اصالت در حوزه صنایع دستی با جدیت صورت می‌گیرد، گفت: در داوری‌ها چهار مقوله و معیار مهم اصالت، مرغوبیت، نوآوری و بازار یابی مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار