کد خبر : 49913
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان:

۱۰۶ هزار دانش‌آموز گیلانی عضو شبکه آموزشی شاد/ادامه آموزش چهره به چهره به دانش‌آموزان کم برخوردار

۱۰۶ هزار دانش‌آموز گیلانی عضو شبکه آموزشی شاد/ادامه آموزش چهره به چهره به دانش‌آموزان کم برخوردار

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با بیان اینکه در سه روز گذشته ۱۰۶ هزار دانش‌آموز گیلانی در شبکه آموزشی شاد عضو شده‌اند، گفت: برای دانش‌آموزانی که امکان اتصال به شبکه شاد را ندارند، محتوای آمورشی به‌صورت چهره به چهره صورت می‌گیرد.

به گزارش گیلانستان نادر جهان‌آرای امروز در حاشیه هشتمین جلسه شورای معاونان آموزش‌وپرورش استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تعطیلی مدارس از اسفندماه سال گذشته تاکنون به جهت پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد و از طریق فضای مجازی و شبکه آموزش، فعالیت‌های آموزشی به‌صورت جدی ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به دغدغه وزارت آموزش‌وپرورش برای ایجاد راهکار مناسب در ارتباط بین دانش‌آموزان و معلمان گفت: در راستای دغدغه وزارت آموزش‌وپرورش در جهت پیداکردن راهکار مناسب برای ارتباط دانش‌آموزان و معلمان، راه‌اندازی شبکه مجازی کاملاً امن و مستقل در دستور کار این وزارت خانه قرار گرفت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با بیان اینکه راه‌اندازی نرم‌افزار شاد در ۲۴ فروردین در فاز نخست آموزش مجازی، دانش‌آموزان ابتدایی را تحت پوشش قرارداد، افزود: در این سه روز از کل دو هزار و ۹۱ مدرسه ابتدایی استان تاکنون یک هزار و ۶۶۷ مدرسه معادل ۷۹/۷۲ درصد به شبکه آموزشی شاد متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۹۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان در سه روز گذشته ۱۰۶ هزار دانش‌آموز گیلانی در شبکه آموزشی شاد عضو شده‌اند، تصریح کرد: وجود مدارس چندپایه روستایی، فراهم نبودن زیرساخت‌های دیتا در مناطق روستایی و عدم امکان آسان تهیه ابزار هوشمند برای افراد بی‌بضاعت از عمده‌ترین مشکلات اتصال مدارس به شبکه آموزشی شاد می‌باشد.

جهان‌آرای با بیان اینکه برخی از دانش‌آموزان در خانواده‌های کم‌بضاعت از داشتن گوشی محروم بوده و امکان عضویت در این سامانه را ندارند، گفت: برای این دسته از دانش‌آموزان در دوره ابتدایی محتوای آمورشی به‌صورت چهره به چهره و با رعایت پروتکل بهداشتی، صورت می‌گیرد تا این دسته از دانش‌آموزان نیز از آموزش برابر محروم نشوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با بیان اینکه تا امروز نیز در برخی از مناطق ازجمله تالش، اطاقور و سایر مناطق، آموزش چهره به چهره توسط معلمین مدارس به برخی از  دانش‌آموزان صورت گرفته است، افزود: معلمان و آموزگاران در هر شرایطی دانش‌آموزان را با چشمه سیراب علم آشنا کرده و در این مسیر کوتاهی نمی‌کنند لذا دانش‌آموزانی که امکان اتصال در شبکه مجازی و دانش‌آموزی را ندارند از آموزش چهره به چهره برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار