کد خبر : 98333
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402- 36: 19

۱۱۵ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به ۲۳۰ خانوار گیلانی واگذار شد 

۱۱۵ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به ۲۳۰ خانوار گیلانی واگذار شد 

۱۱۵ قطعه زمین در راستای اجرای ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ۲۳۰ خانوار گیلانی واگذار شد.

به گزارش گیلانستان، استاندار گیلان روز یکشنبه در مراسم اهدای مدارک اراضی واگذار شده به خانوارهایی که در طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده شرکت کردند از سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خواست واگذاری زمین به متقاضیان را سرعت بخشد.

 

اسدالله عباسی با بیان اینکه کشور ما به افراد مولد و تولید کننده نیاز دارد تا در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات نیروی کار مورد نیاز را تامین کنند، تصریح کرد: زمانی در کشور تعداد نیروهای مولد بیش از اشتغال بود اما اکنون بستر برای اشتغال نیروهای مولد فراهم است و شغل هم وجود دارد.

 

وی افزود: در استان گیلان نیروهای ایرانی و بومی به کار گرفته می‌شوند اما در برخی از بخش‌ها مانند حفاری در معادن، پروژه‌های سدسازی، آب و فاضلاب نیازمند نیروهای توانمندی هستیم که بتوانند در مشاغل سخت کار کنند.

 

عباسی رویکرد دولت سیزدهم را برگرفته از نگاه رهبرمعظم انقلاب و توجه به جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت: دولت مصوبات مجلس و منویات رهبر فرزانه انقلاب را به طور کامل اجرا می‌کند. در طرح جوانی جمعیت در برخی نقاط استان، زمین آماده واگذاری داریم اما در مناطقی مانند شهر رشت مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع آنها هستیم.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: باید زیرساخت‌ها آماده شده و بر اساس آن نشانه گذاری و واگذاری زمین آغاز شود ضمن آنکه ما در پرداخت تسهیلات مساعدت لازم را خواهیم داشت تا خانواده ها بتوانند خانه‌های ارزان قیمت تهیه کنند.

 

وی مسکن و اشتغال را ۲ مقوله مهم و راهبردی در دولت سیزدهم دانست و افزود: با توسعه بخش صنعتی، گردشگری، کشاورزی مشکل اشتغال در استان رفع خواهد شد و در ماه‌های آینده زیرساخت‌های مهم توسعه‌ای اقتصادی از جمله در بخش ریلی فراهم شده و این پروژه‌ها به بهره‌برداری می رسد.

 

وی افزود: اکنون نگاه منفی به رشد جمعیت تغییر کرده است و به زودی برای تامین خودرو در قال طرح جوانی جمعیت برای افراد دارای بیش از سه فرزند هم اقدام خواهد شد و ساخت مسکن در استان سرعت می گیرد.

 

یک میلیون ۷۰۰ واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است

 

رییس دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی نیز در این آیین گفت: در دولت سیزدهم پروژه مسکن‌مهر که دولت دهم و یازدهم به مردم وعده داده بود در دستور کار قرار گرفت و در طول ۲ سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار مسکن مهر از تعهدات دولت‌های پیشین واگذار شد.

 

سجاد جلالی ادامه داد: امروز در سراسر کشور یک میلیون و ۷۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است و در قالب واگذاری گروهی تاکنون ۱۵۰ هزار واحد مسکونی و زمین واگذار شده است. ‌

 

وی اظهار کرد: در طرح جوانی جمعیت در واگذاری زمین اهتمام جدی است ضمن آنکه با توجه به ارزش بالای زمین در گیلان برای تامین آن در این استان با مشکل مواجهیم که با حمایت و پیگیری مجموعه و مدیریت استان امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود و تا دهه فجر اراضی به کلیه متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت واگذار شود.

 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز گفت: دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت شامل خانواده‌هایی می‌شود که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر را در زمان اجرای این قانون افزایش داده باشند و فرزند بالای ۲ و نیم سال نداشته باشد. ‌

 

محمدرضا فلاحتگر اضافه کرد: به هر یک از ۲۳۰ خانوار ثبت نام شده در این طرح ۲۰۰ متر مربع زمین در روستا و شهرهای کمتر از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت واگذار می‌شود و در صورت آنکه متراژ زمین بیش از ۲۰۰ متر مربع باشد متقاضی باید بهای مازاد را بر مبنای قیمت کارشناسی روز و به صورت نقد پرداخت کند.

 

وی گفت: قیمت کارشناسی کل زمین به صورت خام باید کمتر از یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان باشد و اگر قیمت زمین بیش از این مقدار باشد به ۲ متقاضی واجدالشرایط واگذار می‌شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به ارزش بالای زمین در گیلان این زمین‌ها به ۲ خانوار واگذار می‌شود. در اجرای این طرح تامین، واگذاری، پالایش متقاضیان و آماده سازی زمین بر عهده بنیاد مسکن می‌باشد.

 

فلاحتگر تصریح کرد: این اداره کل با تمام ظرفیت نسبت به شناسایی زمین با توجه به اهمیت و ساخت مسکن اهتمام خواهد داشت لذا با تشکیل کارگروهی نسبت به تهیه زمین در مناطق آستانه اشرفیه، صومعه‌سرا، تولم‌شهر، فومن و شفت اقدام کرد و ۲۳۰ خانوار در طی زمان حدود دو ماه ۱۱۵ قطعه زمین دریافت کرده و می کنند.

 

به گفته وی، هزار و ۱۵۷ نفر در سامانه طرح جوانی جمعیت استان گیلان ثبت نام کردند.

 

در پایان این آیین، مدارک اراضی واگذار شده که در شهرستان‌های آستانه اشرفیه، صومعه سرا، فومن، تولم شهر و شفت بود به صورت نمادین به پنج خانوار اهدا شد. ‌

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار