کد خبر : 81949
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401- 58: 13

۲۲۱ بنای تاریخی دولتی در گیلان وجود دارد

۲۲۱ بنای تاریخی دولتی در گیلان وجود دارد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با اشاره به در اختیار داشتن ۲۲۱ بنای تاریخی توسط ارگان‌های دولتی گفت: اگر دستگاه.های اجرایی موافقت کنند بنای تاریخی تحت پوشش خود را برای اقدام در این زمینه به سرمایه گذار خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، ولی جهانی امروز  در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بناهای تاریخی ظرفیت خوبی به تبدیل شدن به مراکز گردشگری را دارد، اظهار کرد: تاکنون ۱۶ بنای تاریخی زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با کاربری‌های متعدد چون موزه، هتل، کافه موزه و رستوران تبدیل به جاذبه گردشگری شده است.

 

وی با اشاره به در اختیار داشتن ۲۲۱ بنای تاریخی توسط ارگان‌های دولتی گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی موافقت کنند بنای تاریخی تحت پوشش خود را برای اقدام در این زمینه به سرمایه گذار خصوصی واگذار می‌شود.

 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ساختمان‌های ثبتی از جمله فلاطوری، ابریشمی، مدرسه فروغ، مجموعه بناهای تاریخی شیلات مربوط به ماهیان خاویاری بندر کیاشهر، حمام تاریخی دیلمان برخی از این بناهای تاریخی هستند.

 

جهانی همچنین با اشاره به اینکه از بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ اثر ثبتی استان ۵۳۵ مورد بنای تاریخی است که ۲۲۱ بنا از این تعداد مجموعه‌های تاریخی دولتی است، بیان کرد: وظیفه ذاتی صیانت از مواریث ارزشمند فرهنگی علاوه بر این اداره‌کل بر عهده همه دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم است که همچون امانتداری امین، میراث گذشتگان را حفاظت و به آیندگان بسپاریم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار