کد خبر : 65131
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

۲۵۰ هزار کارگر گیلانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

۲۵۰ هزار کارگر گیلانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار کارگر در این استان تحت پوشش بیمه ای قرار دارند، گفت: این میزان ۶۰ درصد بیمه شدگان تأمین اجتماعی است.

به گزارش گیلانستان، علی حسین نژاد در این باره با اشاره به اینکه کارگران اصلی ترین بخش نیروهای مولد جامعه در عرصه تولید و گردش چرخ‌های اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند، افزود: نقش ارزشمند کارگران، تلاش برای توسعه خدمات و فراهم کردن امکان ارائه تعهدات مطلوب‌تر به بیمه شدگان به ویژه کارگران از مهمترین اولویت‌های کاری در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۳۳ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در گیلان هستند، گفت: این تعداد در گروه‌های مختلف اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری، قالیبافان، رانندگان، کارگران ساختمانی و سایر اقشار قرار می‌گیرند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان گیلان اضافه کرد: حدود ۲۵۰ هزار نفر از این افراد یعنی جمعیتی بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان تحت پوشش را جامعه کارگری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بیش از ۲۹ هزار کارگر ساختمانی، بیش از هشت هزار و ۲۰۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری، حدود ۳۰۰ باربر و بخش عمده‌ای از جمعیت ۲۵۴ هزار نفری بیمه شدگان اجباری، اصلی ترین گروه‌های جامعه کارگری را شامل می‌شوند.

حسین نژاد با اشاره به اینکه در سایر گروه‌ها نیز به صورت موردی شاهد حضور افرادی در شغل‌هایی با ماهیت کارگری هستیم که خود اقدام به بیمه پردازی می‌کنند، اظهار کرد: قرار گرفتن در لایه پایین بیمه پردازی در سطح حداقلی بارزترین ویژگی جامعه کارگری است که این موضوع در صورت رعایت مفاد قانونی و اجتناب از فرارهای بیمه‌ای بیانگر دریافت حداقل حقوق سال برای این قشر تلاشگر است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار