کد خبر : 98530
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402- 43: 17

۲ تیم از گیلان در مسابقات شطرنج زندانیان جهان شرکت کردند

۲ تیم از گیلان در مسابقات شطرنج زندانیان جهان شرکت کردند

مدیرکل اداره زندان‌های گیلان گفت: ۲ تیم از زندان لاکان رشت در سومین دوره مسابقات شطرنج زندانیان جهان شرکت کردند.

به گزارش گیلانستان، رضا محمدی اصل روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سومین دوره رقابت‌های شطرنج زندان‌های سراسر جهان با حضور ۷۷ تیم به صورت مجازی از امروز آغاز شده و به مدت سه روز نیز ادامه دارد.

 

وی افزود: تیم شطرنج زندانیان لاکان رشت نیز در قالب ۲ تیم چهارنفره از ساعت ۱۳ امروز در این دوره از رقابت‌ها شرکت دارند و امیدواریم که نتایج قابل قبولی نیز کسب کنند.

 

وی ادامه داد: برای حضور ۲ تیم از زندانیان لاکان رشت در این رقابت‌های جهانی، فدراسیون شطرنج کشور و نیز هیات شطرنج گیلان زحمات زیادی کشیدند و مقدمات حضور هشت نفر را در این مسابقات از سوی گیلان فراهم کردند.

 

مدیرکل زندان‌های استان در ادامه به فعالیت سایر رشته‌های ورزشی در زندان‌های گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: به جز شنا(به دلیل نداشتن استخر)، سایر رشته‌های ورزشی در زندان‌های گیلان انجام می شود که در این میان فوتسال، تنیس روی میز، ورزش زورخانه ای و باستانی، بازی های بومی – محلی به همراه شطرنج از متداول‌ترین رشته هاست.

 

رئیس هیات شطرنج گیلان در ادامه از مجموعه تربیت بدنی سازمان زندان‌ها هم برای آنکه فرصت حضور زندانیان گیلانی در این رویداد را فراهم کرد، قدردانی نمود.

 

حسین میربلوک افزود: شطرنج یک رشته ورزشی است که نه تنها به زندانیان اجازه می‌دهد تا زمان را با کیفیت سپری کنند و به شیوه‌ای هوشمندانه و ایمن به معاشرت بپردازند بلکه می‌تواند برای کاهش علائم رایجی همانند افسردگی، استرس و اضطراب نیز مفید باشد.

 

رئیس هیات شطرنج استان گیلان ابراز امیدواری کرد: این رویداد جهانی فرصتی فراهم کند تا شور و امید بیشتری در بین زندانیان ایجاد شود و افراد حاضر از گیلان در این دوره ارقابت ها نتایج قابل قبولی کسب کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار