کد خبر : 81569
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مهر 1401- 46: 12

۵۶ سازه کمپینگ نیمه‌تمام گیلان به شهرداری‌ها واگذار می شود

۵۶ سازه کمپینگ نیمه‌تمام گیلان به شهرداری‌ها واگذار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: ۵۶ سازه کمپینگ نیمه‌تمام در راستای تکمیل و واگذاری به بخش خصوصی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قرار می‌گیرد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، ولی جهانی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: سازه‌های یاد شده در بهترین نقاط استان گیلان قرار دارند که از سال ۸۵ احداث آنها آغاز شده اما ساماندهی آنها در دوره‌های پیشین به‌درستی انجام نشد و فرایند پیشرفت فیزیکی آن‌ها تا به امروز ناتمام مانده است.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های نهایی با دستگاه قضا پیشنهاد شد هزینه‌ای که از سوی اداره کل میراث فرهنگی برای این کمپینگ‌ها انجام شده به خزانه بازگردد و این مجموعه‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: تعداد تاسیسات گردشگری گیلان به ۳ هزار و ۴۸۳ واحد تاسیسات گردشگری ارتقا یافته و ۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر در این حوزه فعال هستند.

جهانی یادآور شد: تاکنون در استان ۵۵ موافقت اصولی در حوزه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۴۵ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۵۹۱ نفر صادر شده است و با پیگیری های انجام شده منجر به صدور ۱۷ پروانه ساختمانی و مجوز ایجاد با حجم سرمایه‌گذاری ۹هزار و ۶۳۲میلیارد ریال و اشتغال ۳۸۴ نفر شده است.

وی بیان کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ مبلغ ۷۴۹ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی برای ۱۱۷ طرح در حوزه گردشگری و صنایع دستی به موسسات داده شده است.

گیلان یکی از استان های هدف گردشگری کشور است بطوریکه در نیمه نخست امسال پذیرای حدود ۵۳ میلیون مسافر بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار