کد خبر : 68884
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان:

۶۴ درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند

۶۴ درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه انعطاف پذیری مبتنی بر سیاست‌های اشتغالزایی در دستور کار است، گفت: حدود ۶۴ درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای وارد بازار می شوند.

به گزارش گیلانستان، محمد حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه ایجاد اشتغال نیازمند وجود نگاه همفکری بین دستگاه‌های متولی اشتغال است، اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای در پی توسعه آموزش مشارکتی است تا زمینه اشتغالزایی کارآموزان فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه انعطاف پذیری مبتنی بر سیاست‌های اشتغالزایی استان در دستور کار این اداره کل است، افزود: حدود ۶۴ درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته میزان آموزش‌های ارائه شده در روستاهای گیلان کم بود، تصریح کرد: در سال گذشته و بر اساس سیاست‌های اشتغالی کشور، از ۱۸ گروه هدف فنی و حرفه‌ای، تمرکز خود را در حوزه روستایی قرار دادیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با تاکید بر ضرورت آموزش به روستاییان و آماده سازی آنها جهت ورود به بازار کار، اضافه کرد: بیشترین گروه هدفی که در سال گذشته مورد آموزش ما قرار گرفتند، روستاییان بودند.

حسینی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت، بیان کرد: این مسابقات در حدود ۳۰ رشته برگزار می‌شود و ۱۳ تیم از گیلان در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت تا آبان ماه امسال طول می‌کشد، گفت: این دوره از مسابقات در واقع اردوی آماده سازی برای مسابقات جهانی مهارت است تا جوانان ما در این دوره مهارت‌های لازم در سطح جهانی را کسب کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار