کد خبر : 76069
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1400- 33: 10

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت:

۹۰هزار نفر در رشت توسط سپاه از خدمات “بیمه سلامت” بهره‌مند می‌شوند

۹۰هزار نفر در رشت توسط سپاه از خدمات “بیمه سلامت” بهره‌مند می‌شوند

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه “تحت پوشش قرار دادن ساکنین محلات کم‌برخوردار در بیمه سلامت همگانی در دستور کار سپاه قرار گرفت” گفت: تاکنون ۹۰ هزار نفر فاقد بیمه درمانی در رشت شناسایی شدند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار سیداکبر قاسمی در تشریح جزئیات اجرای طرح “بیمه سلامت همگانی”  اظهار داشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از نیازمندان محلات کم‌برخوردار و توانمندسازی اقشار آسیب‌‌پذیر، گام ششم طرح شهید سلیمانی با هماهنگی اداره‌کل بیمه سلامت گیلان در حال اجرا است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه استان گیلان عنوان پیرترین استان کشور را به خود اختصاص داده و این خود سبب شده تا با افزایش هزینه‌های درمان در گیلان به‌ویژه در رشت مواجه باشیم تصریح کرد: براساس آمارهای رسمی ۱۱٫۵ درصد از درآمد خانوارهای ایرانی صرف هزینه‌های درمانی می‌شود.

قاسمی گفت: در این میان اقشار آسیب‌پذیر و فاقد پوشش ییمه‌ای که عمدتاً در مناطق روستایی یا حاشیه شهرها سکونت دارند در تأمین هزینه‌های درمان ناتوان هستند و بدین سبب سلامت این افراد با مخاطراتی رو‌به‌رو است از این رو جهت اجرای طرح “بیمه سلامت همگانی” جلسه‌ای با اداره‌کل بیمه سلامت گیلان و شهرستان رشت و سایر ادارات ذی‌نفع برگزار شد.

وی افزود: بنا شد تا با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج نسبت به تحت پوشش قرار دادن ساکنین محلات کم‌برخوردار در صندوق بیمه سلامت همگانی جهت دریافت خدمات پایه سلامت اقدام کنیم و این کار توسط سپاه و بسیجیان در گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به مزایای طرح مذکور گفت: از جمله مزایای این طرح برقراری پوشش بیمه‌ پایه درمان برای افراد فاقد بیمه است و افزایش دسترسی مناسب به خدمات سلامت از طریق پزشکان خانواده و کاهش پرداختی از سوی بیمه‌شدگان از مزایای دیگر این طرح است؛ مبلغ ویزیت پزشکان خانواده در این طرح امسال ۶ هزار تومان است.

قاسمی افزود: همچنین در طرح بیمه سلامت همگانی، بیمه‌شدگان امکان استفاده از خدمات دارویی در کلیه داروخانه‌های طرف قرارداد و خدمات پاراکلینیک در مراکز دولتی و امکان استفاده از خدمات پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز دولتی را دارند و می‌توانند از خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح بهره‌گیری کنند‌.

وی گفت: افرادی که فاقد هر گونه بیمه درمانی هستند می‌توانند برای برخورداری از بیمه سلامت همگانی به پایگاه‌های بسیج، مساجد و یا دفاتر الکترونیک در سطح شهر مراجعه کنند؛ با هماهنگی بیمه سلامت فرم‌هایی طراحی شد و تیم‌های مشخص شده با کارت و لباس خاص خود به درب منازل مراجعه می‌کنند تا فرم‌ها توسط مردم تکمیل شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه در نهایت این فرم‌های تکمیل شده به بیمه سلامت تحویل داده شده و برای افراد کد رهگیری صادر می‌شود خاطرنشان کرد: براساس آن کد خدماتی از سوی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، پزشکان متخصص و پزشکان خانواده به افراد بیمه شده ارائه می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند از پوشش یا عدم پوشش بیمه‌ای خود اطمینان حاصل کنند، می‌توانند کد ملی خود را به #۱۶۶۶* پیامک کنند که اگر بیمه درمانی داشته باشند از طریق این پیامک مشخص می‌شود گفت: در استان گیلان ۲۰۰ هزار نفر و در شهرستان رشت ۹۰ هزار نفر تاکنون فاقد بیمه درمانی هستند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به شامل شدن بیمه‌شدگان روستایی در این طرح خاطرنشان کرد: همچنین برخی از افرادی که بیمه روستایی داشتند، خدمات خوبی دریافت نکرده‌اند و تاریخ بیمه آنان به اتمام رسیده و برای تمدید بیمه اقدام نکردند نیز شامل طرح بیمه سلامت همگانی می‌شوند.

وی با تأکید بر همکاری شهروندان برای استفاده از طرح بیمه سلامت همگانی اظهار داشت: از مردم شهرستان رشت درخواست داریم تا در فراخوان عمومی طرح بیمه سلامت همگانی همکاری کرده و پای کار بیایند تا با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد دولت انقلابی دیگر فردی در استان گیلان فاقد بیمه درمانی نباشد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار