کد خبر : 79474
تاریخ انتشار : شنبه 18 تیر 1401- 54: 10

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان:

۹۹۳ فقره پرونده کالای قاچاق خارجی در گیلان تشکیل شد

۹۹۳ فقره پرونده کالای قاچاق خارجی در گیلان تشکیل شد

حسن‌پور از کشف ۱۸ هزار و ۸۰۰ قلم البسه و پوشاک قاچاق در مدت سه ماهه امسال در گیلان خبر داد و گفت: با یک ضریب افزایش ۱۲ درصدی ۹۹۳ فقره پرونده کالای قاچاق خارجی در استان گیلان تشکیل شده است.

به گزارش گیلانستان، «حسین حسن پور» شامگاه جمعه (۱۷‌ تیر) برنامه‌های این نهاد برای حمایت از کالای ایرانی را برشمرد و اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید فراوانی به موضوعات اقتصادی داشته و شعارهای سال هم حمایت از کالای ایرانی را در اولویت قرار داده است.

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه گاهی اوقات این فرمایشات مقام معظم رهبری در باب حمایت از کالای داخلی علاوه بر مسئولان متوجه مردم است یادآور شد: خرید کالای ایرانی می‌تواند تولیدات کشورمان را در جهت کیفی سازی ترغیب کند و دارای اثراتی بسیار متعدد در جامعه و معیشت مردم است.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و مقابله با قاچاق را به مثابه یک فرمان در نظر می‌گیرد اذعان داشت:‌ برخورد شدید با قاچاق به ویژه کالاهایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می‌شود از جمله حوزه‌هایی است که نیروی انتظامی با قاطعیت در آن ورود کرده است.

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان اضافه کرد: از فروردین سال ۹۸ در ساختار سازمانی نیروی انتظامی پلیس امنیت اقتصادی در راستای پیشگیری و مقابله با جرایم اقتصادی شروع به کار کرد.

 

حسن‌پور درصد ورود کالای خارجی قاچاق به استان گیلان را بسیار بالا دانست و یادآور شد: در حوزه انواع لوازم خانگی قاچاق در سه ماهه امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار قلم کالا را به ارزش ۵۰ میلیارد و در بخش البسه و پوشاک هم با ۴۴۲ درصد افزایش ۱۸ هزار و ۸۰۰ قلم کالا به ارزش ۴۰ میلیارد را کشف کردیم.

 

وی میزان قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به استان گیلان را هم ۶۶ هزار قلم به ارزش ۱۲ میلیارد ذکر و عنوان کرد: طبق آمارها معادل هشت هزار و ۵۴۹ متر پارچه خارجی به ارزش پنج میلیارد ریال وارد گیلان شده و قاچاق این قلم کالا ۸۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان ادامه داد: در حوزه قاچاق مواد غذایی به گیلان نیز ۵۲ هزار و ۹۰۱ قلم کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و اسباب‌بازی خارجی هزار و ۱۱۳ قلم به ارزش سه میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

 

حسن‌پور از تشکیل ۹۹۳ فقره پرونده کالای قاچاق خارجی در استان گیلان با ضریب افزایش ۱۲ درصد خبر داد و اظهار داشت: در حوزه برخورد با باندهای قاچاق کالا ۳۹ درصد افزایش داشتیم در این راستا ضمن دستگیری هزار و ۶۱ مورد با ۳۲ باند قاچاق در استان گیلان برخورد کردیم. 

 

وی ارزش ریالی کالای مکشوفه قاچاق در استان گیلان را ۹۴۵ میلیارد ریال با ۹۹ درصد افزایش کشف اعلام و خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با کالاهای قاچاق اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغات موثر کارایی و اثرگذاری بسیار بالایی دارند و باید به عنوان اقدام بازدارنده مورد توجه قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار