کد خبر : 83795
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۱۷

۹ آذر ۱۴۰۱، دانشگاه گیلان میزبان همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل

۹ آذر ۱۴۰۱، دانشگاه گیلان میزبان همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل

همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل نهم آذر ماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، دکتر فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان با اعلام این خبر گفت: میرزا یکی از شخصیت‎های برجسته تاریخ معاصر به شمار می‎رود که با تأکید بر آموزه‎های نوین اسلام و استقلال کشور حاکمیتی مبتنی بر مردم را پایه ریزی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نهضت میرزا را مینیاتوری از انقلاب اسلامی می‎دانند، گفت: حضور مردم در تصمیمات اتحاد اسلام و مبارزه فراگیر با معاندان داخلی و خارجی از پویایی نهضت جنگل حکایت دارد.

 

دکتر نجفی رئیس کارگروه علمی و آموزشی کنگره بین‎الملی میرزاکوچک در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه ما کمتر در باره شخصیت و تبار نهضت جنگل سخن گفتیم و نیاز هست جوانان ما میرزا را بهتر بشناسند.

 

وی گفت: به همین منظور در کارگروه علمی و آموزشی تصمیم گرفتیم همایشی را با موضوع تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل برگزار نماییم.

 

دکتر نجفی افزود: این همایش ذیل کنگره بین‎الملی میرزاکوچک از تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ با مسئولیت پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان شروع به کار کرد. اهداف تعیین شده از سوی شورای سیاستگذاری بر اساس محورهایی قرار گرفت که تاکنون پیرامون شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل منتشر نشده  است.

 

وی در باره محورهای همایش گفت: بررسی ابعاد شخصیتی میرزا کوچک،  تبیین منش و روش‎های تربیتی و رفتاری میرزا کوچک، نهضت جنگل به روایت میرزا، شخصیت میرزا و نهضت جنگل به روایت مؤافقان و مخالفان داخلی، افکار و اندیشه‎های میرزا به روایت بیگانگان، میرزا کوچک به روایت یارانش، شبهه شناسی شخصیت میرزا و نهضت جنگل میرزا و نهضت جنگل به روایت  روزنامه جنگل، الگوهای حکمرانی میرزا در نهضت جنگل و مطالعات تطبیقی نهضت جنگل با جنبش‎های معاصر از جمله محورهایی است که در این همایش به آن پرداخته شده است.

 

رئیس دانشگاه گیلان در ادامه افزود: در مدت کمتر از یک ماه، دبیرخانه همایش بیش از ۶۰ مقاله دریافت نموده است که در این بین ۲۰ مقاله برای سخنرانی پذیرفته شد. مقالات دریافت شده علاوه بر پژوهشگران گیلان و هیأت علمی دانشگاه گیلان از دانشگاه تبریز، دانشگاه تهران، دانشگاه خلیج فارس(بوشهر)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مازندران و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین می ­باشند.

 

وی افزود: مجموعه چکیده همایش گردآوری و در روز همایش منتشر خواهد شد.

 

شایان ذکر است این همایش در روز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ در تالار حکمت دانشگاه گیلان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار گیلان و شخصیت‎های علمی و فرهنگی ملی و استانی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار