کد خبر : 54627
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

فاصله از حرف تا عمل

بوکس گیلان در ورطه نابودی/ تغییرات سوال برانگیز در هیئت بوکس!

بوکس گیلان در ورطه نابودی/ تغییرات سوال برانگیز در هیئت بوکس!

تغییر و تحولات و اقدامات انجام شده طی دو ماه گذشته در هیئت بوکس گیلان و فاصله آن با وعده های داده شده موجب گلایه بسیاری از بوکسورها و فعالان این رشته در استان شده است.

به گزارش گیلانستان، خردادماه امسال بود که با حضور «حسین ثوری» رئیس فدراسیون بوکس ایران در استان گیلان انتخابات مجمع هیئت بوکس استان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و تعدادی از اعضا در این اداره کل برگزار شد و در پایان «بابک بردبار» داور بین المللی بوکس، رئیس هیئت داوران فدراسیون بوکس و همچنین فرزند یکی از چهره‌های قدیمی بوکس این استان با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس جدید هیئت بوکس استان گیلان منصوب و مشغول به فعالیت شد، جایگاهی که پیش از این «امین قاسمی پور» بوکسور جوان گیلانی که سابقه حضور در المپیک لندن را داشت، بر آن تکیه زده بود.

انتخاب «بابک بردبار» با توجه به سبقه کاری خود و پدرش شاید برای همگان نوید روزهای خوب در رشته بوکس گیلان را می‌داد اما بعد از گذشت دو ماه از انتخاب وی برای این هیئت، زمزمه‌هایی از تغییر و تحولات سوال بر انگیز و گلایه اکثر بوکسورها و فعالان این رشته پر طرفدار در گیلان به گوش می‌رسد. در این باره خبرنگار مهر گفتگویی با «سیروس صداقت کیش» یکی از پیشکسوتان و مدال آوران رشته بوکس استان گیلان انجام داده که در زیر این گفتگو را می‌خوانیم.

بوکس گیلان در ورطه نابودی

«سیروس صداقت کیش» که امروز در کسوت ریاست هیئت بوکس شهرستان انزلی و ارتش فعالیت می‌کنید با گلایه از اقدامات و عملکرد در حال انجام رئیس هیئت بوکس استان گیلان طی دو ماه گذشته با اشاره به اتفاقات رخ داده در هیئت بوکس استان گیلان، اظهار کرد: یکی از پیشکسوتان و مدال آوران بوکس ایران و استان گیلان در بازی‌های آسیایی و جهانی و ارتش‌های جهان هستم.

وی به اتفاقات دو سال گذشته در هیئت بوکس گیلان و مدیریت «امین قاسمی پور» اشاره کرد و گفت: به دلایل مختلف حدود یک سالی تغییر و جا به جایی مدیریت هیئت بوکس استان گیلان به طول انجامید و با برگزاری مجمع در حال حاضر «بابک بردبار» که رئیس هیئت داوران فدراسیون بوکس بوده و پدر وی «بهمن بردبار» نیز چندین دوره رئیس هیئت بوکس گیلان بود به عنوان کاندید در این مجمع حاضر و با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس جدید آغاز کرد.

رئیس هیئت بوکس انزلی با اشاره به فعالیت‌های خوب «بهمن بردبار» در زمان ریاست خود بر این هیئت، افزود: وی بعد از انقلاب به عنوان دبیر «شهرام همتی» که بنیانگذار بوکس در استان گیلان بوده و به نوعی از وی به عنوان پدر بوکس گیلان یاد می‌شود همکاری کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از وعده‌های «بابک بردبار» در مجمع هیئت بوکس گیلان استفاده از همه ورزشکاران، رؤسای هیئت‌های شهرستانی و فعالان رشته بوکس برای ارتقای جایگاه این رشته بود، گفت: متأسفانه در دو ماه گذشته عملکرد وی نشان می‌دهد که نه تنها به دنبال همکاری با ترکیب قبلی هیئت بوکس شهرستان‌های استان نیست بلکه به دنبال قلع و قمع همه فعالان این رشته است.

عدم توجه به کوله بار تجربه پیشکسوتان

صداقت کیش ادامه داد: آنچه که در مدت دو ماه گذشته شاهد آن بودیم بی توجهی رئیس هیئت بوکس گیلان نسبت به پیشکسوتان و بوکسورهای استان بوده و تاکنون هیچ حرکتی برای جبران کم و کاستی‌های بوکس شهرستان‌های گیلان انجام نشده و در ضمن در یک حرکت غیر قانونی و غیر اصولی احکام رؤسای گذشته را لغو و خواستار معرفی نفرات جدید از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان‌های گیلان شده است.

وی با اشاره به گلایه و دلخوری بسیاری از بوکسورها و فعالان رشته بوکس گیلان از وضعیت موجود، افزود: باید به این نکته نیز اشاره کنم که در حال حاضر بوکسورهای گیلانی، مربیان، و حتی رؤسای هیئت‌های شهرستانی بوکس گیلان از محل دفتر این هیئت در مرکز استان اطلاعی ندارند.

رئیس هیئت بوکس انزلی با تأکید بر اینکه بعد از انتخاب بردبار به عنوان رئیس یکی از نخستین انتظارات بحق رؤسای هیئت‌ها اعلام فراخوان و برگزاری جلسه بود، گفت: متأسفانه احساس می‌شود ادامه روند فعلی از سوی مسئولان هیئت بوکس استان گیلان به نابودی این رشته منجر شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت بوکس انزلی یکی از هیئت‌های قوی و فعال و مدال آور استان گیلان محسوب می‌شود، اظهار کرد: همه بوکسورها، مربیان و حتی داوران فعال بوکس در شهرستان انزلی از قهرمانان به نامی هستند که مدال‌های رنگارنگی ملی و آسیایی و استانی را کسب کرده‌اند این در حالی است که از این هیئت برای حضور در مجمع انتخابات دعوت نشده و این موضوع گلایه و ناراحتی بوکسورهای انزلچی را به دنبال داشته و خواستار بیان علت این موضوع از سوی مسئولان مربوط در هیئت بوکس و اداره کل ورزش و جوانان گیلان هستند.

وی با بیان اینکه ادامه این روند می‌تواند سبب بروز دوباره اختلافات میان شهرهای رشت و انزلی همانند سال‌های دور شود، تصریح کرد: این موضوع از طریق اداره ورزش و جوانان شهرستان انزلی نیز پیگیری شده که تاکنون جواب مناسبی دریافت نشده است.

تغییر و تحولات جدید خارج وظیفه قانونی رئیس هیئت بوکس است

صداقت کیش ادامه داد: برای تمامی بوکسورهای انزلی که متوجه این ماجرا شده‌اند سوال است که چرا در مجمع نبوده‌ایم در صورتی که از بدو شروع به کار رشته بوکس در سال ۶۸ در ایران این شهرستان در همه دوره‌ها مربی و رئیس، داور در انتخابات مجمع داشته است.

وی با اشاره به به لغو احکام رؤسای هیئت‌های بوکس شهرستان‌ها از سوی بابک بردبار، این اقدام را غیر قانونی و خارج از وظیفه وی عنوان کرد و افزود: رئیس اداره ورزش و جوانان هر شهرستان به عنوان متولی ورزش هر شهر است و رئیس هیئت استان نمی‌توانند بدون دلیل و مدرک در هیئت‌های شهرستانی تغییر ایجاد کرده و یا حکم کسی را لغو کند.

رئیس هیئت بوکس انزلی ادامه داد: اگر فردی از سوی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها به عنوان رئیس هیئت یک رشته ورزشی انتخاب و این فرد مورد پسند رئیس هیئت استانی آن رشته نباشد این موضوع باید در کمیسیون مطرح و به رأی گذاشته شود، رئیس هیئت استانی حق لغو و یا انتخاب فردی برای هیئت‌های شهرستانی را بر اساس قانون ندارد.

وی تأکید کرد: همه بوکسورها و فعالان این رشته در استان از وضعیت به وجود آمده در دو ماه گذشته گلایه مند بوده و خواستار پاسخگویی از سوی مسئولان مربوطه هستند.

صداقت کیش همچنین به نوع کاندید شدن «بابک بردبار» در انتخابات مجمع هیئت بوکس گیلان نیز اشاره کرد و ادامه داد: از نظر قانونی کاندید شدن وی با توجه به سمتی که در فدراسیون داشته‌اند مشکل داشته و وی باید از سمت خود در فدراسیون بوکس استعفا و سپس در این مجمع کاندید شود که شواهد نشان دهنده موضوعاتی پشت پرده است.

وی با تأکید بر اینکه ما از حق خود برای اعتراض نسبت به وضعیت موجود استفاده کرده و مسائل را به گوش مسئولان رسانده‌ایم، گفت: متأسفانه تاکنون پاسخی روشن و مشخص در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. شاید این بار با بیان این موضوع با رسانه شاهد پاسخ مسئولان باشیم.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا خندابی سه شنبه , 14 مرداد 1399 - 16:53

برای قانون شکنان و باند بازی های استان، متاسفم
درود به قهرمان پیشکسوت و بزرگ ایران و گیلان وانزلی
استاد سیروس صداقت کیش
متاسفانه همیشه باند بازی و چاپلوسی و… در استان بوده و هست
و انگار به صورت ورثه ای این موضوع ادامه دارد
لطفاً خجالت بکشید
فقط چاپلوسی
فقط باندبازی
انگار بوکس، سرقفلی اجدادشان است
یاعلی

علیرضا خندابی چهارشنبه , 15 مرداد 1399 - 15:41

درود بر قهرمان بوکس و پیشکسوت بوکس انزلی
متاسفانه همیشه یک مشت چاپلوس و پاچه خوار و دروغگو، اطراف بوکس گیلان را گرفته اند
البته عده بسیار زیادی هم، بدون چشم داشتی به ورزش گیلان و انزلی خدمت میکنند

رفتن به نوار ابزار