کد خبر : 81181
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مهر 1401- 49: 13

استاد دانشگاه گیلان:

جهل برخی سلبریتی‌ عامل بخش مهمی از ناآرامی‌ها/ تخطی از قانون آغاز هرج‌ومرج است

جهل برخی سلبریتی‌ عامل بخش مهمی از ناآرامی‌ها/ تخطی از قانون آغاز هرج‌ومرج است

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان با بیان اینکه برخی از سلبریتی‌‌ها با درک نادرست و جاهلانه زمینه به‌اشتباه افتادن بیشتر بدنه اجتماعی را فراهم کردند، گفت: تخطی کردن حتی از یک‌بند قانونی سرآغازی برای ایجاد هرج‌ومرج، کشمکش و جدال در یک جامعه است.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس،مهدی هدایتی استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل امروز در گفت‌وگویی با اشاره به حوادث اخیر و بروز اغتشاشات و ناآرامی‌ها، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان ملت ایران ایجاد انکسار و چنددستگی در میان بدنه اجتماعی جامعه است و این رویدادها موجب می‌شود با مشتبه نشان دادن واقعیت‌ها، زمینه تصمیم‌گیری درست از افراد سلب شود و به‌درستی نتوانند در خصوص موضوعات مهم اجتماعی تصمیم‌گیری کنند.

 

وی با اشاره به نقش سوء برخی از سلبریتی‌‌های فرهنگی و ورزشی در ایجاد و گسترش ناآرامی‌ها، تصریح کرد: برخی از افرادی که در کشور به‌نوعی به شهرت دسترسی پیدا کردند و تحت عناوینی به‌اصطلاح هنرمند خود را سلبریتی‌ می‌نامند متأسفانه در این آتش بنزین ریختند و با درک نادرست و جاهلانه زمینه به‌اشتباه افتادن بیشتر بدنه اجتماعی را فراهم کردند که دلیل آن‌هم عدم شناخت و عدم آگاهی لازم همان بدنه سلبریتی‌‌ها است.

 

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه اگر بدنه سلبریتی‌ از میزان تخصیص و دانش اجتماعی برخوردار نباشد با تصمیمات و اظهارنظرهای خود موجب به‌اشتباه افتادن بخش مهمی از افکار و آرای اجتماعی در کشور می‌شود، گفت: متأسفانه در اتفاقات چند روز اخیر ما شاهد بودیم که این جهل و ناآگاهی سلبریتی‌‌ها خودش بخشی مهم از این اتفاقات را شامل می‌شد.

 

هدایتی خشونت‌طلبی برای نشان دادن آرا را یکی از مذموم‌ترین و ناپسندترین کنش اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: در هر کنش اجتماعی باید افکار، آرا، عقاید و نظرات شهروندان و هر مجموعه اجتماعی از طریق گفت‌وگو و اظهارنظر مستقیم انجام شود البته این به معنای نادیده گرفتن رویه‌های حقوقی و قانونی و حقیقی در هر کشور نیست.

 

به گفته وی اگر موضوعی به‌مثابه یک‌رویه قانونی شناخته شود، انجام و التزام آن برای همه شهروندان واجب است و تا زمانی که آن مسئله به‌عنوان یک‌رویه قانونی شناخته می‌شود نیاید حتی نسبت به یک‌بند از این قانون تخطی انجام شود.

 

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان تخطی کردن حتی از یک‌بند قانونی را سرآغازی برای ایجاد هرج‌ومرج، کشمکش و جدال در یک جامعه دانست و بیان کرد: قبل از اینکه جدال در فضای اجتماعی رخ دهد باید ابتدا از طریق گفت‌وگو و صحبت میان افکار و بدنه مختلف اجتماعی، آن مسئله تبدیل به یک دغدغه و موضوع اجتماعی شود و سپس تصمیم آن را به مکانیسم‌های نظام سیاسی بسپاریم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار