کد خبر : 3368
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

این مجلس خبرگان مجلسی نیست که بخواهد رهبر انتخاب کند/شورای نگهبان برای امتحان دعوت نامه شخصی نمی فرستد

این مجلس خبرگان مجلسی نیست که بخواهد رهبر انتخاب کند/شورای نگهبان برای امتحان دعوت نامه شخصی نمی فرستد

رهنما گفت: این گفته که این مجلس خبرگان مجلسی است که باید رهبر بعدی را انتخاب کند غلط است زیرا نشانه ها حکایت از این دارد که الحمدلله رهبری کاملا سر حال هستند.

به گزارش درگیلان، حجت الاسلام رهنما نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان با حضور در نشست خبری اظهار داشت: به پیشنهاد بزرگان و اساتیدم برای حضور در انتخابات خبرگان ثبت نام کردم زیرا به من توصیه خصوصی داشتند که یک خلاءی  در گیلان وجود دارد و باید ثبت نام کنم که حرکت جامعه مدرسین با معرفی تنها دو نفر برای لیست خبرگان گیلان وجود این خلاء را اثبات می کند و به هیچ وجه قصد کناره گیری هم ندارم.

IMG_6921

رهنما گفت: حاکمیت، اولا و بالذات مختص خداوند متعال است و سپس خداوند این حق را به ائمه اطهار داده و حضرت حجت نیز فقها را برای حکومت در زمان غیبت انتخاب کرده است که امروزه این مدل حکومتی در ایران تحت عنوان حکومت ولایت فقیه و به شکل جمهوری اسلامی با تئوری مردم سالاری دینی اجرا می شود.

وی افزود: خبرگان نمی توانند کسی را برای حکومت نصب کنند و به او حق حکومت اعطا کنند بلکه این ۸۰ نفر تنها می توانند فرد واجد شرایط برای حکومت را کشف کنند ، فلذا کار خبرگان تنها پیدا کردن فرد مورد نظر است.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گیلان در خصوص عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی گفت: شورای نگهبان از دو راه       « امتحان کتبی و مصاحبه شفاهی » و « ارائه رساله » صلاحیت افراد را احراز می کند و برای کسی دعوت نامه شخصی نمی فرستد، که آقای سید حسن خمینی با شرکت نکردن در امتحان راه اول را خودشان بر خود بستند و طبق اطلاعی که بنده دارم رساله ایشان نیز مورد تایید اعضا قرار نگرفت.

رهنما با اشاره به اینکه فقهای شورای نگهبان از لحاظ علمی و سلامت نفس در بالاترین مراتب قرار دارند گفت: این شش نفر همگی در بالاترین سطوح علمی قرار دارند علی الخصوص حضرت آیت الله مومن و حضرت آیت الله شب زنده دار که دروس خارج فقه آنان از معتبر ترین کرسی های درسی می باشد و سلامت نفس ایشان نیز مورد تایید همگان قرار دارد که اگر اینگونه نبود ترکش های عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی نظام را در بر می گرفت.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سلامت کامل به سر می برند اظهار داشت: این گفته که این مجلس خبرگان مجلسی است که باید رهبر و ولی فقیه بعدی را انتخاب کند غلط است زیرا نشانه ها حکایت از این دارد که الحمدلله رهبری کاملا سر حال هستند  و این مجلس مجلسی نیست که بخواهد در این فضا ورود کند.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان افزود: وظیفه قانونی نماینده مجلس خبرگان تشخیص ، تعیین و نظارت بر رهبری است اما کسی که نماینده می شود یک ظرفیت عظیمی برایش ایجاد می شود و می تواند از آن برای پیگیری دغدغه های فرهنگی استفاده کند.

حجت الاسلام رهنما افزود: نشاط و شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی زیاد است زیرا نفوذ نمایندگان را در زندگی شخصی و سر سفره خود احساس می کنند و اگر مردم متوجه شوند که تاثیر نمایندگان خبرگان از جایگاه رفیع تری برخوردارست حضور پرشورتری خواهند داشت.

IMG_6923

وی در پایان اضافه کرد: خبرگان می توانند نفوذ کلام رهبری را در جامعه بیشتر کنند و با حمایت از فرامین ایشان همچون اقتصاد مقاومتی دولت و مجلس را به این سمت ببرند که احکام رهبری را با جدیت اجرا کنند./8دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار