کد خبر : 60235
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399- 59: 9

نماینده مردم رشت در مجلس:

راه‌اندازی مجدد کارخانجات نساجی صنایع پوشش رشت بعد از واگذاری ناموفق/ سودجویان قصد انتقال تجهیزات کارخانه را داشتند

راه‌اندازی مجدد کارخانجات نساجی صنایع پوشش رشت بعد از واگذاری ناموفق/ سودجویان قصد انتقال تجهیزات کارخانه را داشتند

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: بررسی‌های لازم جهت بازگشت کارخانجات نساجی صنایع پوشش رشت به چرخه تولید انجام شد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی، اظهار داشت: کارخانه پوشش گیلان سال‌های سال نه تنها صنعت نساجی گیلان بلکه صنعت نساجی کشور را نیز زیرپوشش قرار می‌داد و یک واحد تولیدی قوی بود که تعداد افراد زیادی نیز در آن مشغول به کار بودند که متأسفانه اکنون مدت زمان زیادی از تعطیلی این کارخانه می‌گذرد.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: زمانی که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد افراد سودجویی از این موقعیت استفاده کردند و این مجموعه به فردی واگذار شد که شایستگی ساماندهی این مجموعه را نداشت لذا فقط در ماه اول شروع به کار، حقوق پرداخت کرد و در ماه‌های بعدی نه تنها شاهد پرداخت حقوقی نبودیم بلکه کارخانه به کلی تعطیل شد.

احمدی عنوان کرد: در گذشته با بارش برف آسیب‌هایی به بدنه این کارخانه وارد شد و افراد مسئول به جای تعمیر و ترمیم خرابی‌ها خودشان نیز در جهت افزایش حجم این تخریب‌ها تلاش کردند و این باعث شد که بتوانند هزار و ۱۰۰ کانتینر از قطعات و دستگاه‌های این کارخانه را خارج کرده و بفروشند.

وی تصریح کرد: این افراد مذکور حتی کابل‌های آب و برق و گاز موجود در کارخانه را نیز از کارخانه خارج کرده و قصد خروج حدود ۳۰۰ دستگاه تولیدی وارداتی استفاده نشده را نیز داشتند که در آن زمان با واکنش مردم و کارمندان موفق به خروج این دستگاه‌ها از کارخانه نشدند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بازدیدهای انجام شده از قوه قضاییه و دادستان خواستیم تا به جد در این قضیه ورود کنند و افرادی را که خیانت کردند به سزای اعمالشان برسانند از طرفی باید سیستم‌ها و دستگاه‌های نساجی در سالن‌های سالم راه اندازی شوند تا علاوه بر ایجاد اشتغال از تخریب این دستگاه‌ها جلوگیری شود.

احمدی ‏از بازدید شرکت گیلان لاستیک شهرک صنعتی رشت خبر داد و گفت: حدود هزار و ۲۰۰ کارگر در این شرکت مشغول به کار هستند و این مجموعه حدود ۸۰ میلیارد تومان از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا طلب دارد که در این راستا با استاندار گیلان و معاون وزیر صمت صحبت کردیم تا اقدامات لازم جهت رونق بیشتر این کارخانه انجام شود.

وی عنوان داشت: در جریان بازدید از شرکت فولاد در شهرک صنعتی رشت که ۲۷۰ نفر در آن مشغول کار بودند، مشکلات این شرکت مورد بررسی قرار گرفت؛ این شرکت مذکور نیز به‌دلیل مشکلات مالی اکنون تعطیل شده که در این حوزه نیز پیگیری‌های لازم انجام گرفت تا این شرکت بتواند دوباره به چرخه تولید برگردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: با مسائلی که از لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشاهده شد، این بودجه یک بودجه واقعی نیست و قطعاً مواردی از آن اصلاح می‌شود و باید در مورد این لایحه واقع‌بینانه‌تر ورود کنیم.

احمدی افزود: در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران و دستگاه‌های اجرایی که اخیرا برگزار شد بودجه کلی استان گیلان مورد بررسی قرار گرفت و دستگاه‌هایی مانند شرکت آب منطقه‌ای و مدیرکل راه و شهرسازی پیشنهادهای خود را مطرح کردند؛ به‌دنبال این هستیم تا بتوانیم بودجه استان به‌ویژه بودجه حوزه‌های مذکور را افزایش دهیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار