کد خبر : 1451
تاریخ انتشار : جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

نامه مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب برجام است

نامه مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب برجام است

امام جمعه رشت گفت: نامه مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب برجام است.

به گزارش “در گیلان” ، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت تاسوعای حسینی (ع) اظهار کرد: یک‌هزار و 337 سال گذشته در کربلا واقعه‌ای اتفاق افتاد و افراد در فلسفه این واقعه تحلیلی دارند.

وی با بیان اینکه در کلام امام حسین (ع) سه تحلیل ظاهری و یک تحلیل واقعی وجود دارد، افزود: در تحلیل ظاهری امام حسین (ع) وظیفه داشت این حرکت را انجام دهد با اینکه در ظاهر موفق نمی‌شود.

خطیب جمعه رشت قیام امام حسین (ع) را در راستای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: تحلیل دوم این است که مردم کوفه نامه نوشتند و از امام حسین (ع) دعوت کردند.

وی ادامه داد: فلسفه سومی که در کلمات امام حسین (ع) وجود دارد مسئله بیعت نکردن با یزید است.

قربانی تصریح کرد: آنچه که از باطن قضایا به عنوان تحلیل واقعی در کلمات امام حسین (ع) دیدهمی‌شود این است که کسانی مانند یزید بنی‌امیه در رأس حکومت اسلامی قرار گرفتند که تا قبل از فتح مکه در مقابل پیامبر (ص) قرار داشتند.

به گفته وی، افراد مذکور پس از فتح مکه مجبور شدند مسلمان شوند و این افراد تلاش کردند اسلام را استحاله کنند و معاویه ظاهر اسلام را حفظ کرد اما یزید ظواهر را نیز حفظ نکرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یزید در ملأعام منکر وحی الهی شد، افزود: مادر یزید مسیحی بود و از کودکی با مکتب مسیحیت رشد کرد، اما آن مکتب را نیز قبول نداشت و اگر فردی مانند یزید در رأس حکومت اسلامی باشد وضعیت دین در جامعه مشخص است.

وی، قیام امام حسین (ع) را برای اصلاح دین پیامبر (ص) دانست و افزود: امام حسین (ع) احساس کرد با وجود یزید در رأس حکومت اسلامی، دین پیامبر (ص) در خطر قرار می‌گیرد و به همین دلیل زیر بار ذلت نرفت و حاضر نشد با یزید بیعت کند.

قربانی با اشاره به اینکه اگر دین در خطر باشد باید تمام خطرها را به جان خرید، متذکر شد: به این دلیل امام خمینی (ره) 6 ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر را واجب برشمرد.

وی یادآور شد: مکتب اسلام با اندیشه امام حسین (ع) می‌تواند الگوی دنیای امروز باشد و اگر ملت‌ها می‌خواهند در تمام دوران آزاده باشند باید از امام حسین (ع) پیروی کنند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه حفظ شعائر دینی عزاداری باید طبق دستورات دین باشد، یادآور شد: حفظ شعائر دینی موجب شد مردم دنیا به حقانیت امام حسین (ع) پی ببرند به طوری که سال گذشته 20 میلیون نفر در اربعین امام حسین (ع) شرکت کردند.

وی، اقامه نماز اول وقت را مورد تأکید دسته‌های عزاداری قرار داد و افزود: دسته‌های عزاداری باید اول وقت نماز را اقامه کنند و عزاداری‌های شبانه نباید موجب ناراحتی مردم شود.

قربانی با بیان اینکه عزاداری‌هایی که ایجاد مزاحمت کند پسندیده نیست، تصریح کرد: عزاداری‌ها باید امام حسین (ع) پسند باشد و مردم به ایشان ارادت دارند و به اهل بیت (ع) عشق می‌ورزند و باید آن را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دنیای اسلام پیام امام حسین (ع) را دریافت می‌کرد دیگر برادرکشی راه نمی‌انداختند و مردم مظلوم یمن را نمی‌کشتند و دنیای اسلام تجزیه نمی‌شد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه روزانه مردم فلسطین را به شهادت می‌رسانند اما سران کشورهای اسلام بی‌تفاوت هستند، متذکر شد: امیدواریم دنیای اسلام پیام امام حسین (ع) را شنیده باشد.

وی به ایثار و فداکاری ملت ایران در حفظ دین اشاره کرد و گفت: اگر حادثه‌ای پیش آید ملت ایران برای حفظ دین جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارد.

* نامه مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب برجام است / اختلافات داخلی دشمن را امیدوار می‌کند

قربانی در ادامه به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در نامه 9 ماده‌ای به رئیس جمهور اعلام کردند مسئله برجام با تمام کاستی‌ها مورد قبول است اما شرط و شروطی دارد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری شرط‌های اجرای برجام را در نامه به رئیس جمهور اعلام کردند و روحانی نیز در پاسخ از رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری تشکر کرد و گفت که ما در اجرای برجام تلاش می‌کنیم معضل تحریم‌ها برطرف شود.

امام جمعه رشت، رهنمودهای مقام معظم رهبری را در مقاطع خاص فصل‌الخطاب خواند و خاطرنشان کرد: آنها که به برجام اعتراض داشتند از تلاش دولت تدبیر و امید تشکر کردند و گفتند باید با دولت در اجرای برجام همکاری کنیم.

وی متذکر شد: نیروهای انقلابی دقت داشته‎باشند به گونه‌ای سخن نگویند که موجب تضعیف دولت شود، اگر با همدیگر درگیر شویم دشمن امیدوار می‌شود./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار