کد خبر : 102460
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1402- 19: 16

خطیب جمعه رشت:

تورم مانع دیده شدن خدمات دولت می‌شود/ مسئولان برنج را بدون واسطه از کشاورز خرید کنند

تورم مانع دیده شدن خدمات دولت می‌شود/ مسئولان برنج را بدون واسطه از کشاورز خرید کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد برنج کشاورزان گیلانی در دست کشاورز باقی مانده گفت: به نظر می‌رسد قدری بی‌مهری در خصوص کشاورزان صورت گرفته است.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با تبریک و تسلیت شهادت جمعی از زائرین مزار شهید حاج قاسم سلیمانی محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده این شهدا اظهار کرد: دشمنان داخلی و خارجی و نادانانِ فریب خورده که فکر می‌کنند با این جنایات روانه بهشت می‌شوند بدانند جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

 

وی با بیان اینکه درخت تناور جمهوری اسلامی با خون جوانان این مرز و بوم آبیاری شده است، گفت: دشمنان و فریب خوردان بدانند که ملت ایران با دیدن این جنایت عقب نشینی نمی‌کند، هرقدر بیشتر با ترقه بازی‌هایتان ملت ایران را نشانه بگیرید، ملت ایران خشمشان نسبت به شما و جنایت‌هایتان بیشتر می‌شود.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه کافران و دشمنان درصددند تا با برهنه کردن زنان درصدد سودجویی و کامجویی برآیند و می‌خواهند با اسلام مخالفت کنند، افزود: اسلام بیش از هرچیزی به آزادی عنایت دارد، اسلام خلاف آزادی نیست مگر آنچه که خلاف عفت عمومی است.

 

فلاحتی با بیان اینکه حجاب با آزادی مخالفتی ندارد بلکه با خلاف بی‌عفتی اسلام مخالفت می‌کند، گفت: زنان وظایف اجتماعی و دینی خود را عمل کنند که ان شاءالله زنان با عفت در جامعه با کمال نجابت در مسیر حقیقی قدم بر می‌دارند.

 

وی با اشاره به سالروز مقاله توهین‌آمیز «رشیدی مطلق» به امام خمینی (ره) که منجر به قیام ۱۹ دی مردم قم شد، افزود: مهار تورم مهار نقدینگی است لذا رهبری از دولت قبل، نسبت به مسئله نقدینگی تذکر داده بودند و مهار نقدینگی از جمله راه‌های مهار تورم است.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه از تورم ۵۵ درصد به تورم ۳۳ درصد رسیده اگرچه کاهش داشته اما هنوز وجود دارد، بیان کرد: در دولت قبل بیش از چهارصدهزار میلیارد دلار بدهی داشتیم که بدون استقراض، توسط دولت حاضر پرداخت شده است.

 

فلاحتی با بیان اینکه اگر جلوی تورم گرفته نشود منجر به ایجاد بی‌ثباتی در نظام اقتصادی می‌شود، افزود: تورم مانع دیده شدن خدمات دولت می‌شود، ثروت کشور به صورت عادلانه توزیع نشده و قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه جامعه سالم یعنی جامعه‌ای که به لحاظ روحی و اقتصادی، امکان خرید آرام و متعارف وجود داشته باشد، افزود: رونق تولید بسیار مهم است اما تولید نیاز به بازار است اگر امکان خرید نباشد امکان تولید وجود ندارد.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه عمده‌ترین مسئله تولید در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد برنج کشاورزان گیلانی در دست کشاورز باقی مانده است که به نظر می‌رسد قدری بی‌مهری در خصوص کشاورزان صورت گرفته و برخی مسؤولین بی‌توجه به برنج‌های داخلی از ورود برنج‌های خارجی سخن گفته می‌شود.

 

فلاحتی با تاکید بر اینکه به دولت مردان توصیه می‌کنم با واسطه از کشاورزان برنج نخرند بلکه مستقیم خرید کنند، گفت: وجود واسطه منجر به گرانی در بازار می‌شود بی‌آنکه کشاورز سودی ببرد.

 

 

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار