کد خبر : 107250
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403- 26: 18

هشداری که جدی گرفته نمی‌شود؛

پیرترین استان کشور همچنان درگیر شعار مسئولان/ آیا مهدکودک‌های گیلان به خانه سالمندان تبدیل خواهد شد؟!

پیرترین استان کشور همچنان درگیر شعار مسئولان/  آیا مهدکودک‌های گیلان به خانه سالمندان تبدیل خواهد شد؟!

کشاورزی در گیلان که به خودی خود در حال نابودی می‌باشد ، با این کاهش جمعیت جوان نیز باید گفت برای کشت برنج در سالهای آینده نمی‌توان روی جوانان آن زمان حساب باز کرد!

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، تداوم نسل و نعمت فرزند برکتی الهی است که خداوند متعال آنرا به انسان و سایر موجودات زنده ارزانی داشته تا از این طریق محبت خود را به یکدیگر منتقل کنند.

 

ورود فرزند به حریم خانواده، امید و آرزو را در وجود والدین تقویت و زنده می کند، تلاش والدین برای تامین نیازهای روزانه و آینده دوچندان می شود، در کنار سختی ها، حلاوت و شیرینی هایی را به همراه دارد که با کمتر مقوله دیگری قابل مقایسه است.

 

اما بر اساس آمارهای رسمی استان گیلان رتبه اول پیرترین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده و این یعنی اگر همین روند ادامه یابد در آینده‌ای نه چندان دور، نیروی جوان برای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و… نخواهیم داشت.

 

کشاورزی در گیلان که به خودی خود در حال نابودی می‌باشد ، با این کاهش جمعیت جوان نیز باید گفت برای کشت برنج در سالهای آینده نمی‌توان روی جوانان آن زمان حساب باز کرد!

 

علاوه بر مردم، مسئولان نیز باید همتی مضاعف از خود نشان داده و ضمن فراهم نمودن شرایط برای ازدواج آسان، موانع خانواده‌ها برای رشد جمعیت و فرزندآوری را نیز کنار بگذارند.

 

بی تردید اگر زن و شوهری به یقین برسند با کمترین هزینه می‌توانند ایام ۹ ماه بارداری و سپس زایمان را سپری کرده و خیالشان از بابت مخارج درمان نوزاد راحت باشد، توجه ویژه ای به این امر خواهند داشت.

 

“ناباروری” از دیگر مشکلات جوانی جمعیت در گیلان بوده که می‌طلبد استانداری گیلان و دانشگاه علوم پزشکی ضمن حمایت‌های ویژه از زوج‌های نابارور، به گونه‌ای عمل کنند که افراد با بی اعتنایی به هزینه‌ها، صرفا مسیر درمان را پیش گرفته تا ایشان هم از نعمت اولاد بهره مند شوند.

 

البته در این بین نباید شاهد یک روز خرابی دستگاه‌های تخصصی تنها بیمارستان دولتی استان در زمینه زنان و زایمان باشیم، چه برسد به اینکه خبر رسیده درپی از کار افتادن دستگاه لاپاراسکوپی بیمارستان “الزهرا(س)” رشت بیش از ۸ ماه است که مراجعان به مراکز درمانی خصوصی هدایت می‌شوند!

 

به راستی با این روندی که به جلو می‌رویم در آینده مهدهای کودک شهر و استان ما باید به خانه نگهداری سالمندان تبدیل شود!

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار