کد خبر : 106974
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403- 10: 9

مطالبه‌گری یا عقده‌گشایی سیاسی؛

انگیزه انتشار لیست کمک ۵ میلیاردی استانداری به گروه‌های جهادی چه بود؟!

انگیزه انتشار لیست کمک ۵ میلیاردی استانداری به گروه‌های جهادی چه بود؟!

استانداری باید نوع انتخاب این گروه‌ها و چگونگی نظارت بر هزینه‌کردها و درصد تاثیرگذاری‌شان در جامعه را برای مردم شفاف‌سازی کرده تا سوءتفاهمات برطرف شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، چند روزی است که لیست کمک مالی استانداری گیلان به ۱۲ گروه جهادی و موسسات خیریه ( جمعا ۵ میلیارد تومان) ابتدا از یک رسانه وابسته به جبهه اصلاحات منتشر و سپس در فضای مجازی دست به دست شده و مورد انتقاد برخی اشخاص و رسانه‌های دیگر قرار گرفته است.

 

 

این دغدغه و روحیه مطالبه‌گری بسیار ستودنی است که استانداری باید نوع انتخاب این گروه‌ها و چگونگی نظارت بر هزینه‌کردها و درصد تاثیرگذاری‌شان در جامعه را برای مردم شفاف‌سازی کرده و بگوید سایر گروه‌های جهادی چگونه می‌توانند جهت محرومیت زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از این مقدار کمک مالی بهره‌مند شوند.

 

اما از آنجائیکه منتقدان که اکثرا از اصلاح طلبان هستند انگشت اتهام را فقط به سمت محمد جلایی معاون سیاسی امنیتی و محمدمهدی نیازمند مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری دراز کرده و از جانب خود می‌نویسند “اسدالله عباسی بابت این پرداختی‌ها عصبانی می‌باشد” یک پیام مهم دارد و این است که وجود جلائی و نیازمند در استانداری آنان را از منافعشان دور کرده وگرنه این مبالغ و چه بسا بیشتر نیز در دولت گذشته بدون هیچ حسابرسی و نظارتی میان سمن‌ها، انجمن‌ها و گروه‌های خاص توزیع می‌کردند و صدای کسی هم بلند نمی‌شد!

 

تاکید می‌شود که هدف نگارنده دفاع از شیوه پرداخت این مبالغ سنگین به برخی گروه‌های جهادی و ناشناخته نیست ولی باید گفت بیشتر از اینکه دغدغه منتقدین فعلی حفاظت از بیت المال باشند، عقده گشایی سیاسی از مسئولانی است که با روی‌کار آمدنشان بساط ریخت و پاش‌های سیاسی و حزبی افراد خاص جمع شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار