کد خبر : 68775
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1400- 11: 17

مدیر کل هواشناسی گیلان:

آغاز بارش ها در مناطق مختلف گیلان/ هشدار نارنجی صادر شد

آغاز بارش ها در مناطق مختلف گیلان/ هشدار نارنجی صادر شد

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش ها از بامداد امروز در مناطق مختلف استان، گفت: با توجه به شدت بارش ها هشدار سطح نارنجی صادر شده است

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه ناپایدار، خنک و بارشی به منطقه از اواخر وقت روز گذشته بوده است، اظهار کرد: این سامانه شرایط را برای افزایش ابر، روند کاهش دما، بارندگی و رعد و برق و وزش باد برای امروز و پنجشنبه فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شدت بارش برای امروز و به ویژه پنجشنبه بیشتر خواهد بود، افزود: احتمال تگرگ در مناطق مستعد نیز تا اوایل هفته آینده پیش بینی می‌شود.

دادرس ادامه داد: برای امروز آسمان استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، همراه با کاهش دما و بارندگی رعد و برق و وزش باد و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: دریا نیز مواج و ارتفاع موج به بیش از یک و نیم متر رسیده و برای انجام فعالیت‌های مرتبط و دریایی نامناسب است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی با توجه به شدت بارش‌ها، گفت: آبگرفتگی معابر، آسیب به سازه‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها در مسیل‌ها، رانش و لغزش زمین، برخورد صاعقه و خسارت به شالیزارها دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه دمای هوا نیز در این مدت به صورت متوسط ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند، افزود: دستگاه‌های مرتبط نیز با توجه به هشدار صادر شده پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی و یا اقدامات لازم در هنگام بروز بحران را پیش‌بینی کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان و مسافران از استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها جداً خودداری کرده و کشاورزان نیز از درو و برداشت محصول در این مدت پرهیز کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار