کد خبر : 38075
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 خرداد 1398- 42: 11

مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان:

آغاز عملیات اجرایی فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس گیلان

آغاز عملیات اجرایی فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس گیلان

بایرامی از آغاز عملیات اجرایی فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس گیلان خبر داد و گفت: تکمیل فاز اول نیازمند حداقل ۲۵ میلیارد اعتبار یا خدمات است.

به گزارش گیلانستان سرهنگ «عباس بایرامی» از رشت از آغاز عملیات اجرایی فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس گیلان خبر داد و اعلام کرد: فاز اول این موزه شامل ساختمان فرهنگی، کتابخانه و اسناد و همچنین بخشی از محوطه‌سازی و موزه روباز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بیان کرد: در فاز اول  نیاز به حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعتبار یا خدمات است که اگر تامین شود ظرف یکسال و نیم این فاز به بهره برداری می‌رسد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به لزوم مشارکت مردم در جمع‌آوری آثار دوران جنگ گفت: از خانواده‌های شهدا، جانبازان و همه رزمندگان استان درخواست داریم تا یادگاری‌های دوران جنگ را برای ثبت و نگه‌داری به موزه دفاع مقدس اهدا کرده تا برای عموم به نمایش گذاشته شود.
بایرامی حضور مردم گیلان در دوران دفاع مقدس را غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: برای بازخوانی این تاثیر و انتقال حماسه آفرینی گیلانی‌ها باید اقداماتی انجام داد که از مهمترین آنها احداث موزه دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس در ۱۵ استان کشور ایجاد شده و مابقی استان ها نیز درصدد راه اندازی آن هستند، اذعان کرد: احداث موزه دفاع مقدس گیلان از ۱۲ سال پیش همچنان بی‌نتیجه باقی مانده بود که پنجم خردادماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شد.

بایرامی با بیان اینکه در این موزه از شهدای جنبش جنگل تا جنگ هشت ساله مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: معماری و فضای این موزه طوری طراحی شده که جذابیت لازم را برای خانواده‌ها و گردشگران داشته باشد.

وی موزه دفاع مقدس را نوعی گردشگری جنگ با توجه به داشته‌های این استان دانست و اظهار کرد: این موزه تاثیر شگرفی در تقویت باورهای اسلامی جامعه دارد.
بایرامی همچنین تاکید کرد: باید از تجارب استان‌های برخوردار از موزه دفاع مقدس بهره گرفته تا با کمترین مشکل در روند احداث پارک موزه گیلان مواجه شویم.

 

گفتنی است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان (عصر روز یکشنبه، ۵ خرداد) با حضور آیت‌الله «رسول فلاحتی»، نماینده ولی فقیه در گیلان، «مصطفی سالاری» استاندار گیلان، فرماندهان ارشد و مدیران دستگاه‌های مختلف استان در کیلومتر ۵ جاده رشت – تهران، در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در ورودی رشت کلنگ‌زنی شد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار