کد خبر : 103299
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402- 26: 13

سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان عنوان کرد

آغاز فاز اول پروژه رینگ ۹۰ متری رشت به دنبال اتمام تملک

آغاز فاز اول پروژه رینگ ۹۰ متری رشت به دنبال اتمام تملک

سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان، با اشاره به تملک بخشی از اراضی رینگ ۹۰ متری رشت، حد فاصل میدان گیل تا مسکن مهر، تصریح کرد: تملک مابقی اراضی این محدوده در حال انجام است و لذا به شهرداری کمک می کنیم تا فاز اول را در اسرع وقت اجرایی کند.

به گزارش گیلانستان، موسی فکور، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت، اظهار کرد: رینگ ۹۰ متری یکی از نیازهای ضروری شهر رشت است تا بتوانیم مشکل ترافیک را در ورودی های شهر حل کنیم.

 

وی در گفت وگوی خبری شبکه باران، با بیان اینکه در گذشته یک رینگ دور شهر ایجاد شده است، افزود: متاسفانه این رینگ به خیابان داخل شهر تبدیل شده است و لذا برای برون رفت از مشکل ترافیک به ویژه در ورودی ها باید پروژه رینگ ۹۰ متری را اجرایی کنیم.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان بخشی از رینگ ۹۰ متری را در حوزه محدوده شهری و بخشی دیگر را در حوزه خارج از محدوده شهری دانست و تاکید کرد: فاز اول این پروژه در دست اجراست و شهرداری رشت بخشی از اراضی را تملک کرده؛ البته این رینگ هزینه بالایی دارد و شهرداری به تنهایی از عهده آن بر نمی آید و لذا کمک های ملی و اعتبارات دولتی را برای آن پیش بینی کردیم.

 

فکور با اشاره به تملک بخشی از اراضی حد فاصل میدان گیل تا مسکن مهر(بلوار لاکان)، تصریح کرد: تملک مابقی اراضی این محدوده در حال انجام است و لذا به شهرداری کمک می کنیم تا فاز اول را در اسرع وقت اجرایی کند.

 

وی پروژه رینگ ۹۰ متری رشت را جزو پیشنهادات استان گیلان در سفر دوم رئیس جمهور دانست که با رایزنی وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود و بیان کرد: عموما وزارت راه و شرکت زیرساخت پروژه های کنارگذر را اجرایی می کنند.

 

سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان بخشی از پروژه رینگ ۹۰ متری را در حوزه شهری و بخش دیگر را در حوزه برون شهری دانست که باید با مشارکت شهرداری و وزارت راه به انجام برسد و گفت: این پروژه اعتبار بسیار بالایی را می طلبد و لازمه آن برنامه ریزی و هماهنگی است و لذا در صورت اتمام فرایند تملک، با استفاده از اعتبارات شهرداری و کمک های ملی، فاز اول را اجرایی خواهیم کرد.

 

وی زمان بهره برداری کامل از این پروژه را غیر قابل پیش بینی دانست و یادآور شد: برای رفع مشکل ترافیکی شهر، یکسری پروژه های جانبی از جمله «ژ۵» را تعریف کردیم و به زودی بخشی از مشکل مردم حل می شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جواد دوشنبه , ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۰۷

چرا مشکل ترافیک میدان فرزانه را حل نمی کنید؟
این عین حق الناس است که مردم با همه مشکلات و گرفتاری ساعتها در روز و شب در ترافیکی بمانند که را حل دارد و مسئولین هم راه حلش را می دانند ولی دم نمیزنند!!! چرا؟؟؟

محمد دوشنبه , ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۳۸

سلام
اگر از میدان گیل به مسکن مهر خیابان بزنن.حداقل ۵۰درصد ترافیک میدان گیل و توشیبا تاثیر میزاره

S.gh دوشنبه , ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۷

رفت برای پنجاه سال آینده با این مسیولین بی عرضه ایی که ما داریم

میر شجاع دوشنبه , ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۸

سلام خوب مبارک است بروید سروقت دوستانی که با اگاهی از این رینگ املاک منطقه را ارزان خریده و منتظر هستند تا رینگ اجرا و بعد تجاری و مسکونی علم کنند و از انها حق تجاری و افزایش کارآیی بستانید البت اگر چاقو دسته خود را ببرد

عزت سه شنبه , ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

این شهر از نظر توسعه خیل عقب هست فکر نکنم هیچ یک از شهر های ایران ترافیک سرسام اوری مثل رشت داشته باشد مسوولان شهر تاکنون فکری بحال این مشکل نکردهاند از نظر ز باله های درون شهری نیز فکر میکنم مقام اول را داره رودخانه هایی که در داخل شهر هست وبوی تعفن ان در تمام شهر پخش شده رشت از نظر زیست یک شهر الوده وپر از مشکلات عدیده‌ هست با این همه مشکلات شما مسوولان تاکنون چه کار مثبتی انجام داده اید واقعا جای تاسف هست

رفتن به نوار ابزار