کد خبر : 72284
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400- 06: 7

آنچه بر رودباری‌ها از بی‌آبی گذشت/ آب شرب مردم چگونه تامین می‌شود؟

آنچه بر رودباری‌ها از بی‌آبی گذشت/ آب شرب مردم چگونه تامین می‌شود؟

معاون بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب گیلان دلیل مشکلات حوزه آب شرب شهروندان رودباری را حوادث غیرآشکار دانست و گفت: به زودی طرح‌های در دست اقدامی داریم که جلوی نشت آب را گرفته و وضعیت آب‌رسانی را بهبود می‌دهد.

به گزارش گیلانستان، مازیار غلامپور در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آب شرب نقاطی از شهر رودبار و با بیان اینکه این شهر در آبرسانی دارای شبکه پیچیده‌ای است، اظهار کرد: عوارض طبیعی و جغرافیایی رودبار به نوعی است که از محل تولید تا مخازن آب ارتفاعی بیش از ۳۰۰ متر وجود دارد و باید برای پمپاژ آب طی چندین سطح عمل شود تا آب به دست مشترکین آن برسد.

وی وجود عوارض طبیعی در رودبار را در بروز حوادث موثر دانست و افزود: عوارض طبیعی در رودبار موجب می‌شود تا حوادث خطوط انتقال و خطوط شبکه توزیع بیش از متوسط نرم طبیعی و‌ متوسط آن در مرکز استان باشد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب گیلان با اذعان به اینکه تمام تلاش شرکت آب و فاضلاب بر این است تا از حوادث پیش آمده در رودبار پیشگیری شود، گفت: علیرغم تلاش همه‌جانبه همکاران شرکت آب ‌فاضلاب به جهت پیشگیری و رفع حوادث، در برخی از مواقع حوادث به صورت آشکار روی زمین دیده نمی‌شود و پنهان است.

غلامپور با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نقص های پنهان در خطوط انتقال و شبکه توزیع را در حال یافتن و رفع اشکال است، تصریح کرد: هفته گذشته نیز در نقطه از شهر رودبار (کوی حسینی) دچار مشکل قطعی آب شدیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اصلاح یک کیلومتر از خطوط انتقال انجام شده است و تقریبا می‌توان گفت تمام نقاط بالادست کوی حسینی آب‌دار هستند.

وی با بیان اینکه در نقاطی از شهر رودبار فشار آب کم هست که با برنامه ریزی های صورت گرفته تا حدود زیادی مشکلات حوزه آب این شهر مرتفع می‌شود، افزود: طی روزهای آینده تعمیر ایستگاه پمپاژ در منطقه دیگری نیز در دست اقدام است که پیش‌بینی می‌شود وضعیت آبرسانی در این شهر خیلی بهتر شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب گیلان با اشاره به طرح در دست اقدام دیگر این شرکت به جهت بهبود وضعیت آبرسانی در رودبار بیان کرد: برنامه‌ای از جمله تعمیر خط انتقال از منطقه کوشک به مخزن دو هزار مترمکعبی پل‌سر در دست اقدام آبفا است که در صورت اصلاح و بهره‌برداری از آن، نشت بین دو خطوط برطرف و وضعیت آبرسانی در رودبار تا حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار