کد خبر : 101122
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402- 17: 18

در جشنواره مالک اشتر؛

ابوذر روحی به عنوان مداح برتر و الگو در کشور انتخاب شد

ابوذر روحی به عنوان مداح برتر و الگو در کشور انتخاب شد

در هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر بسیج، ابوذر روحی، مداح گیلانی به عنوان مداح برتر و الگوی کشور برگزیده شد.

به گزارش گیلانستان، ابوذر روحی از ستایشگران جوان گیلانی است که با خلق اثر سلام فرمانده، فرهنگ انتظار را با سربازان دهه نودی و هشتادی در سراسر جهان ترویج داد. یکی از وظایف مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) موقعیت‌شناسی و حساس بودن به مسائل روز جهان و کشور است، که روحی به نحو احسن در موقعیت‌های مختلف آثاری را تولید کرد که توانست تأثیرگذاری بسزایی به ویژه در بین جوانان نوجوانان و کودکان ایجاد کند.

 

علی نصیبی، مسؤول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان گیلان با بیان اینکه امروز سرود سلام فرمانده، رفیق شهیدم و یوم‌الانتقام در تمامی جهان شور و شعف عجیبی بین نوجوانان و کودکان دهه نودی ایجاد کرده است، اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس، رزمندگان اسلام با مداحی حاج صادق آهنگران، شب‌های عملیات با شور و شعف ویژه‌ای آماده عملیات شهادت می‌شدند. امروز هم مداحی و سرودهای به روز حاج ابوذر روحی در خصوص دشمن‌شناسی و جنگ نرم توانسته همان شور و شعف را بین جوانان نوجوانان و کودکان ایجاد کند.

 

وی با اشاره به ایجاد روحیه جهاد برای نابودی رژیم منحوس صهیونیست در نوجوانان و جوانان با شنیدن سوردهای ابوذر روحی گفت: من در چندین مراسم شاهد بودم که در هنگام همخوانی سرود یوم‌الانتقام با حاج ابوذر روحی با شور و شعفی که در این جوانان ایجاد شده بود، آماده مواجهه با رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیست بودند.

 

نصیبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تأثیرگذاری مداحان بیان کرد: به فرموده ایشان، صدای رسای مداحان و هیئات در مواجه با دشمن بسیار اثرگذار است. یکی از افسران در مقابله با جنگ نرم دشمن که نهاد خانواده را نشانه گرفته‌، مداحان هستند. هیئت دهه نودی و هشتادی‌ها یکی از کارهای بسیار خوب حاج ابوذر روحی است که خانواده‌ها را به همراه فرزندانشان در این رویداد بزرگ نقش می‌دهد و در تربیت فرهنگ شیعی بسیار مؤثر است.

 

به گفته مسؤول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان گیلان،گیلان در خصوص مداحی هیئت‌های انقلابی در کشور جزو استان‌های برتر است و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه ستایشگری دارد و حاج ابوذر روحی، عضو هیئت اندیشه ورز بسیج مداحان استان گیلان نیز هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار