کد خبر : 85319
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401- 53: 12

معاون آمار و اطلاعات مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبر داد؛

اجرای آزمایشی سرشماری ثبتی در شهر منجیل

اجرای آزمایشی سرشماری ثبتی در شهر منجیل

معاون آمار و اطلاعات مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اجرای آزمایشی سرشماری ثبتی در منجیل گفت: افراد باید تا ۳۰ دی نشانی و کدپستی خود را در سایت تغییر نشانی ثبت احوال ثبت کنند.

به گزارش گیلانستان، وحید طیفوری در گفتگو با خبرنگار مهر، از تغییر روش سرشماری در سال ۱۴۰۵ خبر داد و اظهار کرد: در روش سرشماری ثبتی مبنا به جای مراجعه حضوری به مردم از اطلاعات واحدهای آماری که در سامانه‌ها و پایانه‌های معتبر کشور وجود دارد استفاده می‌شود و ضمن کاهش هزینه‌ها، سرعت کار افزایش یافته، تولید و انتشار آمارها به روز می‌شود.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه سرشماری ثبتی به صورت آزمایشی در ۳۲ شهر کشور انجام می‌شود افزود: سرشماری ثبتی مبنا در سال گذشته به صورت آزمایشی در چند شهر کشور به اجرا درآمد و در دی ماه امسال نیز قرار است در چند استان از جمله گیلان اجرا شود.

 

وی تصریح کرد: شهر منجیل به عنوان پایلوت برای اجرای آزمایشی سرشماری ثبتی مبنا در استان گیلان انتخاب شده است.

 

طیفوری بیان کرد: ساکنان شهر منجیل باید از یکم تا ۳۰ دی ماه برای اعلام نشانی و کدپستی خود با مراجعه به سایت تغییر نشانی سازمان ثبت احوال به آدرس https://www.ncr.ir/changeAddress نسبت به ثبت مشخصات نشانی خود و اعضای خانوارشان(فقط ۱۵ سال به بالا) در پایگاه اعلام نشانی ثبت احوال اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه ثبت کد پستی افراد بالای ۱۵ سال به صورت جداگانه در سامانه الزامی است افزود: نتایج سرشماری آزمایشی ثبتی مورد بررسی سازمان‌های مرتبط قرار گرفته تا نقاط ضعف آن برای دوره‌های بعدی رفع شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار