کد خبر : 102783
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402- 38: 12

در برنامه حسینیه معلی انجام می شود؛

اجرای آیین جشن خرمن گیلان و مولودی خوانی سفره هفته وحدت رضوانشهر

اجرای آیین جشن خرمن گیلان و مولودی خوانی سفره هفته وحدت رضوانشهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اجرای مراسم آیینی جشن خرمن گیلان و مراسم مولودی خوانی سفره هفته وحدت رضوانشهر در برنامه حسینیه معلی خبر داد.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنا بر هماهنگی و پیگیری امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی گیلان مراسم آئینی جشن خرمن با اجرای گروه ۴۵ نفره هنری آزاد خوندش رونکوه به سرپرستی سرکار خانم لیلا خندان به نویسندگی و کارگردانی مجتبی مهدی زاده سارمی و علیرضا ربیعی پس از تمرین‌های مستمر و تأیید کمیته داوران حسینیه معلی با حضور بالای ۲ هزار بیننده در استودیو پخش حسینیه معلی ضبط شد.

 

وی با بیان اینکه این برنامه در ایام اعیاد شعبانیه سال‌جاری از شبکه سه سیما پخش می‌شود، افزود: آئین جشن خرمن یکی از آئین‌های شکر گذاری و نوع دوستی ایران است که علاوه بر گیلان در استان‌های مازندران، کردستان، فارس، ایذه خوزستان از دیر باز برگزار می‌شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه این جشن با شماره ۱۰۱۰ در سال ۱۳۹۱ به نام جشن خرمن گیلان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: علاوه بر این آئین مراسم مولودی خوانی و سفره هفته وحدت شهرستان رضوانشهر نیز از سوی ۳۵ هنرمند و مولودی خوان رضوانشهری در استودیو حسینیه معلی با بیش از ۲۵۰۰ بیننده ضبط شد که در نیمه اول اسفندماه سال جاری از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

 

وی با تقدیر از متولیان این کار فرهنگی با ارزش افزود: هماهنگی‌های لازم از سوی امور فرهنگی و ارتباطات این اداره کل با برنامه حسینیه معلی صورت پذیرفته تا ۴۰ دف نواز از دف نوازان اسالمی که عموماً در ایام هفته وحدت همنوازی گروهی دارند برای ضبط برنامه در هفته جاری در استودیو حسینیه معلی به تهران عزیمت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار