کد خبر : 43447
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آبان 1398- 36: 17

معاون امور پیشگیری بهزیستی گیلان:

اجرای طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد در مهدهای گیلان

اجرای طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد در مهدهای گیلان

معاون امور پیشگیری بهزیستی گیلان از اجرای طرح مصون سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در برابر مواد اعتیادآور خبر داد و گفت: امسال تعداد ۳۴ مهد کودک در کل استان توسط آموزشگران دوره دیده تحت پوشش برنامه مذکور قرار می گیرند.

به گزارش گیلانستان فرحناز نوبخت راد در گفت وگو با ایسنا، از اجرای طرح مصون سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در برابر مواد اعتیادآور خبر داد و اظهار کرد: سنین کودکی، دوران طلایی برای آموزش محسوب میشود و از آنجا که شخصیت کودکان طی پنج سال اول زندگی در این زمان شکل می گیرد، اجرای برنامه های آموزشی در این دوران می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه نحوه تعامل والدین، فرزندپروری و مهارت‌های ارتباطی زمینه ساز پیوند مستحکم اعضای خانواده و کاهش آسیب هاست، افزود: روابط عاطفی و صمیمیت بین اعضای خانواده لازمه استحکام و دوام بنیان زندگی است؛ از این رو، آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به افراد در این سنین با هدف مجهز شدن آنها به مهارت‌های زندگی بسیار ضرورت دارد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان ادامه داد: اگر چنانچه نیازهای اولیه به ویژه عاطفی و ارتباط والد – فرزندی تقویت شود به همان میزان گرایش به اعتیاد کاهش می‌یابد.

نوبخت راد، اجرای برنامه های مصون سازی کودکان زیر سن دبستان را به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی در طرح های پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: در برنامه کشوری مصون سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در برابر مواد اعتیادآور که توسط دفتر پیشگیری از اعتیاد معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان اجرا می شود، در هر مهد کودک ۱۵ پدر و مادر(در مجموع ۳۰ نفر) در هر مرحله طی ۱۲ ساعت تحت  آموزش های لازم قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امسال تعداد ۳۴ مهد کودک در کل استان توسط آموزشگران دوره دیده تحت پوشش برنامه مذکور قرار می گیرند که در صورت تخصیص اعتبارات کشوری این تعداد به کلیه مهدهای کودک استان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار