کد خبر : 84591
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آذر 1401- 47: 18

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان:

اجرای ۵۲ درصدی طرح هادی روستایی در گیلان/ فومن شهرستان برتر است

اجرای ۵۲ درصدی طرح هادی روستایی در گیلان/ فومن شهرستان برتر است

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اجرای ۵۲ درصدی طرح هادی روستایی در استان گفت: فومن شهرستان برتر در این زمینه است.

به گزارش گیلانستان، حامد دائمی ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیر بنیاد مسکن فومن اظهار کرد: امروزه یکی از راهبردهای مؤثر در توسعه همه جانبه پایدار نواحی روستایی، استفاده از مشارکت و توانمندی‌های دهیاران و روستاییان برای عمران و توسعه مناطق روستایی در همه ابعاد است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صحیح و همکاری دهیاری‌ها، می‌توان روند توسعه روستاها را در سطح شهرستان سرعت بخشید، افزود: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان دارای طرح هادی مصوب می‌باشند.

 

وی به اجرای طرح هادی روستایی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات جهت بهبود شرایط زیست محیطی نقاط روستایی انجام می‌شود که خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در این راستا موفق عمل کرده، به طوری که میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح استان ۵۲ درصد و در شهرستان ۵۴ درصد است که در این زمینه شهرستان فومن بالاتر از میانگین استانی قرار دارد.

 

دائمی به صدور سند مالکیت روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری شهرستان موفق به تحقق ۸۲ درصد سهمیه صدور سند روستایی و ۷۲ درصد صدور سند شهری شد.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه، این نهاد در راستای بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و ارائه تسهیلات در این زمینه اقدامات چشم گیری داشته است، ادامه داد: در شهرستان فومن ۶۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده است.

 

وی در خصوص تبیین و تقویت حساب ۱۰۰ امام (ره) و فعال کردن عملی این حساب در سطح شهرستان و بویژه در روستاها پرداخت و اضافه کرد: با حمایت‌های فرماندار شهرستان در راستای انجام این رسالت بزرگ و تقویت جایگاه این حساب، نهاد انقلابی بنیاد مسکن در خانه دار کردن محرومین واقعی به وظایف خود عمل کند.

 

نهادینه شدن فرهنگ مشارکت و همکاری مردم و دهیاری‌ها در اجرای پروژه‌ها

 

در ادامه این جلسه فرماندار فومن با اشاره به اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش ویژه ای در توسعه پایدار روستاها دارد، ادامه داد: بخش اعظم اقدامات توسعه‌ای و رفاهی در سطح روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام می‌شود و در واقع این نهاد انقلابی زمینه ساز رضایتمندی مردم در سطح روستاها می‌باشد.

 

وی به فرهنگ مشارکت و همکاری مردم و دهیاری‌ها در اجرای پروژه‌های عمرانی با بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: این فرهنگ به خوبی در سطح استان نهادینه شده که موجب افزایش برنامه‌های توسعه محوری در سطح روستاها شده است.

 

فکور با بیان اینکه فرمانداری همواره تلاش کرده که با داشتن هم افزایی و تعامل ویژه با این نهاد انقلابی در راستای حل مشکلات روستاییان گام‌های موثرتری بردارند، تاکید کرد: دهیاران بهترین یاوران بنیاد مسکن در روستاها هستند و همواره باید در انجام کارهای اجرایی از تفکر و تجربه اهالی روستا و مشارکت مردمی استفاده کنند، چرا که مشارکت عمومی همه جانبه در عرصه سازندگی و آبادانی روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

در پایان این جلسه از زحمات «محمد امین پور» قدردانی و «سید علی جعفرزاده» به عنوان مدیر بنیاد مسکن شهرستان فومن معرفی شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار