کد خبر : 59094
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آبان 1399- 01: 17

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس:

اجماع نمایندگان مجلس راهکار تعیین تکلیف معلمان غیردولتی

اجماع نمایندگان مجلس راهکار تعیین تکلیف معلمان غیردولتی

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی بیان اینکه برای قانون‌گذاری در تعیین تکلیف وضعیت معلمان غیردولتی باید اجماع صورت بگیرد، گفت: اجماع فراکسیون فرهنگیان، کمیسیون آموزش تحقیقات و کمیسیون برنامه‌وبودجه می‌تواند راهکارهای مناسبی برای تعیین تکلیف وضعیت معلمان غیردولتی باشد.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به مشکلات شاغلین و معلمین غیردولتی ازجمله عدم امنیت شغلی، بیمه و عدم پرداخت حقوق قانونی، اظهار کرد: با توجه به تغییر رئیس مدارس غیردولتی کشور در وزارت آموزش‌وپرورش با وی دیدار کرده و تأکید داشتم که باید اقدامات مؤثری برای تغییر وضعیت ۲۰۰ هزار معلم غیردولتی کشور صورت بگیرد.

 وی با بیان اینکه ایجاد امتیازبندی در آزمون‌های آموزش‌وپرورش را به‌عنوان راهی برای استخدام معلمین غیردولتی به‌عنوان یک پیشنهاد مطرح کرده است، افزود: قانون‌گذاری به‌سختی انجام می‌شود به همین دلیل تعیین تکلیف معلمان غیردولتی، طولانی شده است که البته رفع مشکلات این معلمان فرهیخته را از وظایف خود می‌دانیم که باید در مجلس یازدهم مورد پیگیری قرار بگیرد.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر زمان‌بر بودن قانون‌گذاری و توجه به فرایند آن جهت تعیین تکلیف معلمان غیردولتی، گفت: در سال گذشته با اختصاص بخشی از بودجه به صندوق حمایت از مدارس غیردولتی پرداخت بخشی از بیمه معلمان غیردولتی مناطق محروم در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دو قسمت باید وضعیت معلمان غیردولتی موردبررسی قرار بگیرد، تصریح کرد: بخشی از تلاش مجلس باید برای ایجاد فرایند استخدام در نظر گرفته و از طرفی باید وضعیت معلمین که در حال کار هستند نیز موردتوجه قانون‌گذار قرار بگیرد، لذا با ایجاد امتیاز در آزمون‌ها و امکان بیمه آن‌ها از طریق صندوق مشارکت‌ها می‌توان بخشی از مشکلات این قشر فرهیخته را کاهش داد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای قانون‌گذاری در  تعیین تکلیف وضعیت معلمان غیردولتی باید اجماع صورت بگیرد، گفت: اجماع فراکسیون فرهنگیان، کمیسیون آموزش تحقیقات و کمیسیون برنامه‌وبودجه می‌تواند راهکارهای مناسبی برای تعیین تکلیف وضعیت معلمان غیردولتی باشد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار