کد خبر : 97929
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402- 25: 20

احتکارکنندگان لاستیک در گیلان به مراجع قضایی معرفی می شوند

احتکارکنندگان لاستیک در گیلان به مراجع قضایی معرفی می شوند

.

به گزارش گیلانستان، علی‌رضا حسینیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وضعیت عرضه لاستیک خودرورهای سواری سایز ۱۳، ۱۴و ۱۵ در سطح کشور و استان گیلان مناسب نیست و در این حوزه با مشکل مواجه شده‌ایم که واحدهای تولیدی عموما کمبود مواد اولیه را دلیل این موضوع عنوان کرده‌اند.

 

وی اظهار داشت: یکی از دلایل کمبود لاستیک در سطح استان افزایش قیمت آن عنوان شده اما در این بخش افزایشی صورت نگرفته است؛استان گیلان هم یکی از استان هایی است که در خصوص عرضه لاستیک با مشکل مواجه شده است لذا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مکاتبه ای با انجمن تولید کنندگان لاستیک برای حل کمبود این کالا داشتند که در نامه ارسالی مشکل استان نیز مطرح شده است تا تمهیدات لازم را برای رفع آن صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: در راستای نظارت بیشتر در این حوزه طرح نظارتی از سوی سازمان ابلاغ شد و به کلیه ادارات در شهرستان های استان ابلاغ انجام شد و بازرسان در قالب تیم های نظارتی از کلیه انبارها و مراکز نگهداری لاستیک و واحدهای صنفی و عاملین در شهرستانها بازدید خواهند کرد.

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: یکی از حوزه‌هایی که می توانیم با استفاده از آن بررسی سریعتری انجام دهیم، سامانه های الکترونیکی جامع تجارت و سامانه انبار است که در حوزه بازرسی در اختیار این واحد قرار دارد و بصورت مستمر و غیر حضوری این موارد رصد می شوند.

 

حسنیان تاکید کرد: در این طرح به همکاران بازرسی در سطح استان اعلام کردیم با تمام قوا و با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی از این مکانها بازدید کرده و در صورت مشاهده احتکار و عدم ثبت ورود خروج کالا در سامانه، برای واحد صنفی متخلف تشکیل پرونده داده و مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

وی متذکر شد: در سطح استان گیلان حدود ۲۹ عامل توزیع لاستیک وجود دارد که در صورت موجود بودن این کالا موظف هستند لاستیک را به قیمت کارخانه عرضه کنند اما از آنجایی که کمبود این محصول در سطح عرضه وجود دارد پیگیری هایی از طریق مرکز در حال انجام است که عاملین بتوانند لاستیک مورد نیاز را خریداری کرده و در بازار عرضه کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: عمده مشکلاتی که اتحادیه و سایر حوزه ها در خصوص کمبود لاستیک دارند عدم عرضه از سوی واحدهای تولیدی و کمبود مواد اولیه است که سعی داریم در آینده نزدیک این مشکل را برای خودرورهای سواری بخصوص خودروی پراید برطرف کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار